۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۴۶۱

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه تعیین اولویت های فرهنگی در استان خوزستان، تشرف 1200 دانشجو و استاد خوزستانی به حج عمره و برپایی همایش نماز در هندیجان از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری جلسه تعیین اولویت های فرهنگی در استان خوزستان، تشرف 1200 دانشجو و استاد خوزستانی به حج عمره، برپایی همایش نماز در هندیجان و برگزاری هفتمین جشنواره گلدسته های سپید عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان می باشند

جلسه تعیین اولویت های فرهنگی استان خوزستان برگزار شد
حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری جلسه تعیین اولویت های فرهنگی استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه موقت شهرستان اهواز خبر داد.

حجت الاسلام بلک در ادامه ابراز داشت: این جلسه اولویت های فرهنگی استان بررسی و جهت تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی به دبیرخانه این شورا ابلاغ شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در این نشست مدیران دستگاه های فرهنگی استان نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون مسایل فرهنگی تبلیغی بیان کردند.

وی در پایان گفت: این جلسات با نظر حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و امیدواریم برگزاری این هم اندیشی ها به انسجام امور فرهنگی تبلیغی در استان کمک نماید.

تشرف 1200 دانشجو و استاد خوزستانی به حج عمره
علیرضا میرسلیم، مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: دانشجویان مجرد 12 آبان‌ماه، در قالب 1 کاروان اتوبوس به عتبات عالیات اعزام می‌شوند. همچنین دانشجویان متاهل و دانشجویان دختر همراه با محارم، 19 آبان‌ماه در قالب یک کاروان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی با بیان این‌که هزار و 200 دانشجو و استاد از استان خوزستان به حج عمره مشرف می‌شوند، افزود: اعزام دانشجویان مجرد و متاهل دانشگاه‌های خوزستان از نیمه بهمن‌ماه سال 90 آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه سال 91 به طول می‌انجامد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان گفت: زمان اعزام اساتید دانشگاه‌های خوزستان از ابتدای اسفندماه تا اواخر فروردین‌ماه 91 است.

میرسلیم با بیان این‌که اعزام دانشجویان و اساتید به حج عمره در 10 کاروان انجام می‌شود، ادامه‌داد: دانشجویان مجرد در 4 کاروان، دانشجویان متاهل در 2 کاروان و اساتید در 4 کاروان به حج عمره مشرف می‌شوند.

وی اظهارداشت: دانشجویان تا 10 آبان‌ماه فرصت دارند که تمام مدارک مورد نیاز برای تشرف به عمره را به نماینده ستاد عمره و عتبات مستقر در دانشگاه تحویل بدهند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاه‌های استان خوزستان یادآور شد: زمان اعزام اساتید به عتبات‌عالیات مشخص نشده است.

برگزاری نخستین همایش نماز در هندیجان
سیدعارف مهدی‌نیا، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان برگزاری نخستین همایش نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌منظور آشنایی جوانان با نماز نخستین همایش نماز با حضور آیت‌الله طبرسی از مراجع بزرگ اسلام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: برگزاری این همایش با هدف محور قرار دادن نماز و معارف اسلامی بر عملکرد جوانان شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با بیان این که این همایش در چهارم آبان ماه جاری ساعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش نماز در سالن اجتماعات خلیج‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور مسئولان محلی و استانی بر گزار خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان نماز را یک نیاز حقیقی و ضروری برای انسان دانست و گفت: نماز به میزان ضرورتی که برای فرد و اجتماع دارد، دارای فایده‌ها و آثار نیکوی فردی و جمعی است و به همان نسبت که وجود آن منشأ برکات و خیرات است، فقدان آن زیان‌بار است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی بیش از پیش بتوانیم در راستای ارتقای سطح دینی و اسلامی جوانان به سوی فرامین و دستورات ائمه گام برداریم.

برگزاری هفتمین جشنواره گلدسته های سپید در باغملک
جبار رضایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، اظهار داشت: شهرستان باغملک به علت دارا بودن پتانسیل بالا در شعر و اجرای برنامه های فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان میزبان هفتمین جشنواره گلدسته های سپید معرفی شد.

وی اذعان داشت: با اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره،230 اثر از 46 شاعر و نویسنده عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر، داستان و قطعات ادبی "گلدسته های سپید" باغملک ارسال شد.

رضایی، با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با موضوعات آیینی از جمله سیره زندگی و فضایل اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت، دفاع مقدس و اماکن و مناسک دینی بویژه مسجد بوده اند، افزود: در این جشنواره از صاحبان آثار مرتبط با موضوع غدیر و امام علی(ع) به صورت ویژه تقدیر می شود.

وی اضافه کرد:30 کانون فرهنگی هنری فعال در سطح مساجد شهرستان باغملک در حال اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی هستند از جمله کانون امام حسن(ع) آل خورشید که به عنوان کانون تخصصی شعر و ادبیات استان خوزستان، در حوزه شعر و ادبیات آیینی هنرمندان مساجد استان خوزستان مشغول فعالیت است.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره استانی "گلدسته های سپید" باغملک، خاطر نشان کرد: برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری که آذرماه سال جاری در استان ایلام برگزار می شود، معرفی خواهند شد./9464/پ202/س
ارسال نظرات