۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۳۸۴

تحصیل 140 طلبه در مرکز تخصصی علامه امینی تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از تحصیل 140 طلبه سطح دو و سه در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز خبر داد.
حجت الاسلام محمود لطيفي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار مدیران و طلاب مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز با آیت الله شبستری اظهار داشت: هم اکنون 140 طلبه سطح دو و سه در رشته های شیعه شناسی و کلام در این مرکز تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام لطیفی خاطر‌نشان کرد: راه اندازی رشته تخصصی شیعه شناسی در این مرکز به خاطر تعصب شیعه گری ما نیست، بلکه معتقدیم امروز مکتب تشیع پاسخگوی نیاز بشریت است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که مکتب اهل بیت(ع) جامعه جهانی را به صلاح و رستگاری دعوت می کند؛ از این رو با این نگاه اولین رشته مرکز تخصصی علامه امینی(ره) به نام شیعه شناسی راه اندازی شده است.

همچنین حجت الاسلام علی خدیوی، مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی علامه امینی تبریز با اشاره به اهمیت راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه علمیه تاریخی تبریز اظهار داشت: ‌این مرکز با موافقت اصولی مرکز مدیریت حوزه های علمیه به صورت رسمی از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: گفت: از سال گذشته پذیرش طلبه در این مرکز آغاز شده و ‌در حال حاضر این مرکز علوم اسلامی در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز مستقر است که با توجه به گسترش فعالیت‌ها نیاز به محل بزرگ‌تر و مستقل در آینده نزدیک احساس می‌شود.

حجت الاسلام خدیوی با اشاره به گسترش رشته های تخصصی در آینده خاطرنشان کرد: توجه به محتوای دروس ارائه شده و استقرار هیأت علمی تمام وقت در این مرکز علوم اسلامی مورد توجه و تاکید ویژه قرار دارد.

گفتنی است، مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی فعالیت می کند./935/پ203/س

ارسال نظرات