۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۴۵۹
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور:

از تبلیغات انتخاباتی در بقاع متبرکه جلوگیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: نباید محافل معنوی و مراسم‌‌ شب‌های قدر به بحث انتخاباتی و تبلیغی افراد خاصی اختصاص پیدا کند.
حجت الاسلام احمد شرفخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد شرفخانی در نخستین روز دوره آموزشی حضرت مهدی(عج) ویژه مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که صبح امروز در هتل سحاب مشهد مقدس برگزار شد، به تبیین فعالیت های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: بحث اعزام مبلغ روحانیان در ماه رمضان با توجه به شرایط امسال دستور العمل ویژه ای در موضوع ماه رمضان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: استفاده از استادان سطوح عالی تفسیر در ماه رمضان امسال مورد توجه قرار گرفته است و نگاه اوقاف این است که این افراد حتما در امامزادگان و بقاع متبرکه حضور داشته باشند، از این رو باید به صورت کامل از ظرفیت استادان اعزامی استفاده شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به مراسم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بیان کرد: امروز به انتخابات نزدیک هستیم؛ از این رو به هیچ عنوان محافل معنوی و مراسم شب‌های قدر به بحث انتخاباتی و تبلیغی افراد خاصی پرداخته شود.

وی اضافه کرد: این امر بر اساس افزایش روزه‌خواری در شهرها و به صورت خاص در کلان شهر‌ها است که متأسفانه افزایش یافته است، از این رو مبلغان اعزامی باید با استفاده از احادیث و روایات با این امر به صورت جدی برخورد کنند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه و امام‌زادگان این است که مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان را برگزار کنند و فضاسازی در شهرستان و استان صورت گیرد.

وی در خصوص جلسات تفسیر مبلغان گفت: این جلسات در ماه رمضان سال جاری باید افزایش پیدا کند، در این راستا به روحانیانی که اعزام می شوند کتابی از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و باید در جلسات تفسیر به صورت هدفمند تدریس شود.

وی ابراز داشت: در سال گذشته بحث ترتیل‌خوانی در امام‌زادگان و بقاع به نحو مناسبی برگزار شده است و امسال نیز با شبکه‌های مختلف هماهنگی شده است و نیز به مدیران امور استان‌ها ابلاغ شده است و هدف اصلی این است که بحث ترتیل خوانی در همه امام‌زادگان و بقاع متبرکه کشور گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام شرفخانی یادآور شد: در سال گذشته نزدیک به 200 محفل انس با حضور قاریان مصری قرآن برگزار شده است و برنامه‌ریزی ما برای امسال برگزاری هزار محفل انس با قرآن قاریان دعوتی از کشور‌های مختلف در بقاع و اماکن متبرکه است.

وی نیز خطاب به مدیران کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: پرداختن به مباحث مناجات خوانی از دیگر برنامه هایی است که باید در ایام ماه مبارک رمضان بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این مراسم ها باید حداقل در یکی از امام زاده های شاخص استان برگزار شود.

وی نیر تأکید کرد: مدیران استان جهت برگزاری مراسم شب‌های قدر برنامه‌ریزی کنند و تمهیدات لازم سنجیده شود تا مردم با مشکل هایی مواجه نشوند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که مبلغان باید در بخش پرسش و پاسخ بیش از گذشته ورود پیدا کنند، افزود: مبلغانی که به شهرستان ها اعزام می شوند باید به مباحث پرسش و پاسخ بیش از گذشته بپردازند و در امام زاده ها و اماکن متبرکه به بحث مشاوره و پرسش و پاسخ به سؤالات شرعی به صورت فعال در امام زادگان بپردازند.

وی در پایان گفت: تبلیغ سبک زندگی اسلامی ایرانی همواره مورد تأکید رهبری بوده است و امروز نیاز است که مدیران اوقاف چون تأکید رهبری بر این است که از دعای مکارم الاخلاق استفاده شود با استفاد از این دعا به این مباحث ورود پیدا کند، اداره امور فرهنگی هم تصاویر نمایشگاهی برای استان ها ارسال کرده است./968/پ202/س
ارسال نظرات