۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۷۳۸
مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه:

تفکر حسینی و امید مهدوی رمز پیروی تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: شیعه در طول تاریخ با عصاره‌های ناب مکتب الهام بخش عاشورا و بارقه نور و امید انتظار بر مشکلات غلبه کرده و به پیش رفته است.
نقاشي مهدويت

حجت الاسلام علی ثقفی، مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مهدویت شعبه ای از مبحث امامت و به دلیل مباحث پیرامونی قله بحث امامت است.

وی با اشاره به اینکه مهدویت دارای جایگاه بزرگی در بین آموزه های اسلامی است اذعان داشت: سرنوشت انسان در روی زمین، عاقبت زندگی بشری و تمدن انسانی، سعادت خواهی نوع بشر، سخنی فراتر از مکتب تشیع است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تفکر مهدویت و منجی گرایی در قاب ادیان آسمانی هم منحصر نیست بلکه در تمامی ادیان قابل مشاهده است.

وی بیان داشت: حتی مکاتب لیبرالیسم و مارکسیسم هم وعده های آخر الزمانی دارند و ادعا دارند برای پایان جهان برنامه ارائه داده‌اند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: بحث مهدویت یک بحث بین المللی و جهانی است که با تمامی مردم همراه شده است.

وی بیان داشت: ضرورت دارد تا بهترین و خالص ترین طرح از موعود گرایی که ریشه در تفکر شیعی دارد به عنوان یک هدیه آسمانی به تمامی بشریت ارائه شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اقوام، ملت ها و تمدن ها در مسیر حرکت خود بسیار دچار شکست خواهند شد که اگر امید به آینده در آنها زنده نباشد، دچار یاس و سرخوردگی و توقف خواهند شد.

وی بیان داشت: مساله امید به ظهور منجی می تواند شعله حرکت را زنده نگاه دارد و جامعه را به پیش براند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: شیعه در طول تاریخ با عصاره های ناب مکتب الهام بخش عاشورا و بارقه نور و امید انتظار بر مشکلات غلبه کرده و به پیش رفته است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات