۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۶۶۱
معاون پژوهش جامعه الزهرا:

مهدویت یک بحث ریشه‌دار در ادبیات دینی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: تحقق حکومتی عادلانه بر مبنای دین، وعده تخلف ناپذیر الهی در قرآن است.
حجت الاسلام ضميري


حجت الاسلام محمدرضا ضمیری، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مباحث مهدویت یکی از اصول اعتقادی و مسائل درجه اول اسلامی و شیعی است.

وی با اشاره به اینکه وجود منجی مساله‌ای مورد تایید در تمامی ادیان است، اظهار داشت: مساله مهدویت به صورت قطعی در بین شیعه و سنی پذیرفته شده و روایات گوناگونی پیرامون این اصل اعتقادی وارد شده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در روایات اهل سنت فرازهای قابل توجهی پیرامون بحث مهدویت ایراد شده که به عنوان نمونه در روایتی می خوانیم «اگر کسی حضرت مهدی (عج) را نفی کند، کافر شده است».

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های فروانی پیرامون بحث مهدویت از دوران آغاز غیبت صغری نوشته شده است، اظهار داشت: مهدویت یک بحث ریشه دار در ادبیات دینی اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به برخی آیات قرآنی پیرامون مهدویت اظهار داشت: تحقق حکومتی عادلانه بر مبنای دین، وعده تخلف ناپذیر الهی در قرآن است.

وی با اشاره به دوران ظهور بیان داشت: بر طبق روایات اسلامی در این دوران دین عزیز، امنیت و آرامش گسترده و و وضعیت مالی مردم بهبود می یابد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز شرایط اقتصادی در جهان ناشی از عدم رفاه عمومی است یعنی رفاه مختص گروه خاصی شده و برای همه مردم تحقق نیافته است.

وی بیان داشت: امنیت در ابعاد گوناگون با چالش روبرو شده است و آمریکا و اسراییل مصداق دولت‌های ناامن هستند.

وی با طرح سوالاتی همچون چرا دین اسلام عزیر نیست؟ چرا آن گونه که شایسته است در جهان گسترانیده نشده است؟ چرا امنیت برای تمامی شهروندان جوامع مدنی وجود ندارد؟، بیان داشت: از مجموع روایات شیعه و سنی به دست می آید که آمال بشری با ظهور محقق و آلام او کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام ضمیری اذعان داشت: وظیفه شیعیان در دوران غیبت، انتظار است و انتظار بالاترین اعمال در این دوران بیان شده است.

وی بیان داشت: امید به آینده و سازندگی و عدم دلسردی از شرایط اعتقاد به منجی سامان یافته و با ظهور حضرت حجت متجلی می‌شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات