۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۶۷۵
نماینده ولی فقیه در گلستان:

بیداری اسلامی باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، بیداری اسلامی را سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و گفت: امروز کشورهای اسلامی باید با وحدت و همدلی مراقب خدعه های نظام استکبار باشند.
آيت الله نور مفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار با سناتور مجلس سنای پاکستان و هیأت همراه گفت: دست ما مسلمانان در گذشته برای تامین نیازها به سوی دیگران بود و قوانین زندگی از دیگر کشورهای مختلف جهان به مسلمانان داده می شد. 

وی گفت: اما امروز نیازی به این دست درازی ها نیست و اسلام خود می‌تواند، نیازهای روزمره مسلمانان را تامین کند و حتی برای سایر مردم دنیا نیز تامین کننده باشد. 

امام جمعه گرگان با اشاره به اجلاسی که در ایتالیا در خصوص خانواده در ادیان ابراهیمی برگزار شده بود، گفت: در آن اجلاس، یک وکیل یهودی متوجه شد که دین اسلام امروز همه جا کارآیی دارد و حتی اجتهاد در این دین است.

وی با اشاره به سخنان امام راحل در اواخر عمرشان بر این نکته تاکید داشتند، که هر کاری بستگی به شرایط زمان و مکان دارد، تصریح کرد: ایشان معتقد بودند که دیگر این رساله ها و احکام جوابگو نیست و مجتهدین می توانند، با اجتهاد خود در خصوص مسائل روزمره نظر دهند که این شرایط در زمان و مکان امروز به خوبی احساس می شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز مسلمانان از ما انتظارات زیادی در زمینه دین اسلام دارند و علمای شیعه و سنی باید در کنار هم کار کنند تا بتوانیم، به خوبی نیازهای مسلمانان را پاسخ دهیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: مردم سایر کشورها نیز دارای عقل و شعور هستند و ما هر چقدر در زمینه تامین نیازهای مسلمین از دین اسلام، تلاش کنیم، آنان به خوبی این مسأله را متوجه می شوند و درک می کنند که قوانین حقوقی اسلام بهتر از قوانین آنان است و بدون شک آنان نیز تحت تاثیر دین اسلام قرار می گیرند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، امروزه شاهد هستیم که در بسیاری از کشورهای غربی، تعداد علاقمندان و کسانی که به دین مبین اسلام گرایش پیدا می کنند، روز به روز بهتر می شود.

وی اظهار داشت: مسؤولیت علمای اسلام، با توجه به وضعیتی که دشمنان برای مسلمین در کشورهای مختلف از جمله بحرین، اردن، لبنان، فلسطین، مصر و سایر کشورهای اسلامی به خصوص در خاورمیانه ایجاد کرده اند، از هر زمانی سخت تر و سنگین تر است. 

امام جمعه گرگان یادآور شد: البته در این خصوص کارهای زیادی انجام شده، اما آنطور که باید کاری صورت نگرفته که تاثیرگذار باشد و ما باید بر روی این سرمایه های خود به خصوص در زمینه حکومت، سرمایه گذاری کنیم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه، به مسأله وحدت شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام از جمله آمریکا و صهیونیست، دست به دست هم داده اند تا گوشه ای از کشورهای اسلامی را تصرف کنند و آنطور که خود می خواهند، این کشورها را اداره نمایند و در تلاش هستند که مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: من وقتی می بینم در کشورهای اسلامی پس از یک سری مشکلات داخلی سر و کله آمریکایی ها پیدا می شود، احساس می کنم که دارند به من خنجر می زنند و این مهم نشان می دهد که هر مسلمانی در هر نقطه ای از جهان باید، غیرت اسلامی داشته باشد.

وی به بیان این که به آمریکا و هم پیمانانش ربطی ندارد که چه کاری در کشورهای اسلامی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از این اوضاع و احوال احساس شرم کنند و خجالت بکشند، بطوری که در فلسطین به عنوان یک کشور اسلامی که قبله اول مسلمین در آنجا قرار دارد و دارای مقدسات زیادی می باشد، طوری فعالیت می کنند که به مسلمانان آن کشور، اجازه هیچ کاری را نمی دهند. 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: این مسائل نشان می دهد که راهی جزء بیداری کشورهای اسلامی و ملت های آنان وجود ندارد، زیرا اگر ما خواب باشیم، دشمن همیشه بیدار است و به فکر توطئه است و ما نیز باید آگاه باشیم و توطئه های آنان را خنثی نمائیم.

آیت الله نورمفیدی در پایان با بیان این که همه کشورهای اسلامی باید مانند برادر با هم در ارتباط باشند تا ملت های آنان به هم نزدیک شوند، گفت: امروز با توجه به این که همه دشمنان ید واحده علیه کشورهای اسلامی شده اند، مسلمانان نیز باید، ید واحده شوند، زیرا هم به نفع اسلام و هم به نفع مسلمین جهان است و این ید واحده از ضروری ترین، امور بین کشورهای اسلامی است./950/پ202/ع

ارسال نظرات