۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۷۵۱
چند خبر کوتاه آذربایجان شرقی؛

کارگاه آموزشی نقش روحانیت در فضای سایبر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی نقش روحانیت در ‌فضای سایبر با هدف آموزش روحانیان طرح هجرت شهرستان سراب برگزار شد.
خبر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی حسینی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سراب در این کارگاه آموزشی با بیان اهمیت آشنایی علما با تبلیغات نوین اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم از ابزارهای هنری و رسانه ای در راستای نفوذ در کشورهای گروه هدف بهره می جوید، به نحوی که غالبا پذیرش القائات دشمن به صورت غیر ارادی انجام می گیرد.

وی گفت: شناخت این نوع تبلیغات، در جهت مقابله با آن امری ضروری است و مبلغان در هر زمانی باید به ابزارزهای تبلیغی همان عصر در جهت خنثی کردن اهداف شوم و پلید استکبار جهانی مجهز باشند.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی به مدت دو ساعت به صورت چند رسانه ای در برگزار شد.

نام نویسی بیش از 600 وبلاگ نویس در جشنواره آیات

بیش از 661 وبلاگ از داخل و کشورهای خارجی در جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی "آیات" نام نویسی کرده اند.

هدف از برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهتدهی به آنها و تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیطهای تحت وب عنوان شده است.

جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در دو بخش اصلی و بخش ویژه بین الملل برگزار می شود که بخش اصلی شامل وبلاگ متنی با محوریت مقاله، پژوهش داستان و شعر، گزارش و خبر، خاطره نویسی احادیث، آموزش، تاویل، تفسیر و تدبیر و تلاوت ها و فتووبلاگ است.

بخش اصلی جشنواره همچنین شامل پادکست که وبلاگی است که تنها از صوت مانند تلاوت، ابتهال و غیره برای انتقال پیام استفاده کندو ویدئو کست (ودکست) که وبلاگی است که از تصویر و فیلم برای انتقال پیام استفاده کند می باشد.

گفتنی است، علاقمندان می توانند با تکمیل فرم در وب سایت WWW.quranblogging.com جهت ثبت نام اقدام نمایند.

نام های فاطمه و زهرا پرطرفدارترین اسامی در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

سرپرست اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: نام ستایش در دو ماه اول امسال پس از فاطمه و زهرا در صدر نام‌های انتخابی دختران این استان قرار گرفت.

حسن صومی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی اجرای طرح تهیه آرشیو گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوره‌های مختلف تاریخی این استان را با جدیت کامل در دستور کار دارد و در حال حاضر 120 گنجینه مشاهیر تهیه شده است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به فراوانی نام‌های دختران و پسران در استان متذکر شد: به دنبال پخش سریال ستایش از شبکه سوم سیما، نام ستایش در دو ماه اول امسال پس از فاطمه و زهرا در صدر نام‌های انتخابی دختران این استان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در دو ماهه سال 90 نام‌های ابوالفضل، مهدی، علی، امیرمحمد به عنوان پرطرفدارترین اسامی پسر در استان هستند.

جشن دیدار با پدران آسمانی فرزندان شاهد در آذربایجان شرقی برگزار می شود

مهدی رنجگران، دبیر جشن دیدار با پدران آسمانی فرزندان شاهد استان آذربایجان شرقی از برگزاری این جشن همزمان با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) در استان خبر داد و گفت: همزمان با میلاد مولود کعبه اسوه ایثار و فداکاری و عدالت امام علی (ع)، فرزندان شاهد برای میثاق مجدد با پدران آسمانی خویش گردهم می آیند تا این روز را به پدرانشان تبریک بگویند.

وی یادآور شد: امسال پنجمین سال برگزاری جشن دیدار با پدران آسمانی است که در سراسر کشور از جمله استان آذربایجان شرقی توسط فرزندان شاهد برگزار می شود.

وی گفت: این مراسم روز چهارشنبه مورخه 25 خرداد از ساعت 16 الی 19 با حضور معنوی فرزندان و همسران شهدا و مسوولین استانی و آحاد مردم شهید پرور در سالن مجتمع فرهنگی صدرا تبریز انجام خواهد شد.

رنجگران افزود: پس از پایان این مراسم ، حاضرین برای غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا به طرف گلزار شهدای وادی رحمت و سایر مزارهای شهدا خواهند رفت./935/د102/س
ارسال نظرات