۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۲۸۲
مفتی برجسته شیعه در لبنان:

برخی از نظام های عربی فلسطین را فروختند

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان با اشاره به حمله تخریبی گسترده علیه سوریه، ایستادگی در برابر دشمن اسراییل و سازش نکردن با او را دلیل همه فشارها و دسیسه های خارجی علیه این کشور دانست.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته با اشاره به تحولات سوریه بر ضرورت مدیریت مدبرانه و حکیمانه تحولات و پیشبرد هرچه سریعتر روند اصلاحات و در نظر گرفتن عزت و کرامت انسانی به عنوان ملاکی اساسی در آن، گفت: سوریه مورد حمله تخریبی گسترده ای قرار گرفته است.

وی با ابراز همبستگی خود با سوریه، این کشور را یکی از حلقه های اساسی زنجیره مقاومت و بازدارندگی دانست و تاکید کرد: اگر سوریه سازش با صهیونیست ها را می پذیرفت، هیچ مشکلی در منطقه نداشت، اما از آنجا که حتی به منظور ادامه حکومتش حاضر به تسلیم شدن در برابر دیکته های رژیم صهیونیستی نیست، مشعلی روشن در بیابان تاریک سستی اعراب خواهد ماند.

شیخ احمد قبلان با اشاره به سالروز سومین جنگی اعراب و رژیم صهیونیستی در پنجم ژوئن 1967 میلادی، افزود: برخی نظام های عربی در این تاریخ فلسطین را فروختند و آثار و پیامدهای منفی آن همچنان دامنگیر ماست و فاجعه هایی بدتر از آن فاجعه دامن گیر ما شده است.

وی با اشاره به اوضاع بحرانی کنونی جهان اسلام و منطقه و خودفروختگی نظام های عربی و سازش آنها با مستکبران، تاکید کرد: اگر حاکمان عرب ذره ای مسؤولیت پذیری، اخلاق و انسانیت داشتند، ملت های خود را پاس می داشتند و اجازه نمی دادند وضعشان به اینجا بکشد.

گفتنی است که 44 سال پیش در بامداد پنجم ژوئن 1967 میلادی، جنگنده های رژیم صهیونیستی طی یک عملیات غافلگیرانه، از مرزهای هوایی سه کشور مصر، سوریه و اردن گذشتند و به مدت دو ساعت پایگاه های هوایی و تاسیسات نظامی این سه کشور را به شدت مورد حمله قرار دادند و به این ترتیب، سومین جنگ بزرگ رژیم اشغالگر قدس و کشورهای عربی آغاز شد.

رژیم صهیونیستی در این تجاوز، چهار برابر تمام سرزمین های اشغالی تحت کنترل آن روز خود را ضمیمه اسراییل کرد. این سرزمین ها شامل سراسر صحرای سینا، کناره های شرقی کانال سوئز در مصر، بلندی های جولان در سوریه، کرانه غربی رود اردن و بیت المقدس شرقی می شد. شکست سنگین اعراب در جنگ شش روزه، درنتیجه همکاری نزدیک سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس با سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) به وقوع پیوست./981/ب902/گ
ارسال نظرات