۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۶۲۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 80 روحانی به مساجد آذربایجان شرقی در ایام فاطمیه و انتشار نامه های کودکان آذربایجانی به رهبر معظم انقلاب از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارشناس امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام 80 نفر از روحانیون برجسته استانی به مساجد استان برای سخنرانی در ایام فاطمیه خبر داد.

انوری خاطر نشان کرد؛ این تعداد در مقایسه با سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار بوده و همچنین تعداد مراسم برگزار شده نیز نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.

شایان ذکر است؛ روحانیان اعزامی و ائمه جماعات مساجد در ایام فاطمیه ضمن برپایی جلسات سخنرانی به پاسخگویی شبهات دینی عموم مردم می پردازند.

کتاب  زیر پرچم علی در تبریز منتشر شد

این کتاب حاوی بیش از 100 دل نوشته و نامه از کودکان سراسر استان است که با هدف توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تهیه و منتشر شد.

دل نوشته ها و آثار به کار برده شده در این کتاب، برگزیدگان آثار ارسالی به ستاد دهه فجر سال گذشته برای مسابقه ادبی تحت عنوان 'زیر پرچم علی' است.

این کتاب با 122 صفحه و شمارگان 5 هزار نسخه به همت انتشارات معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز منتشر شد.

آغاز به کار کانون فرهنگی تبلیغی سجادیه تبریز

این کانون با محوریت آموزش قرآن و احکام ویژه جوانان و خواهران زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی فعالیت خواهد کرد.

برگزاری کلاس های آموزشی، عقیدتی، اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله برنامه های این کانون که در مسجد حقیقت تبریز واقع شده، خواهد بود.

ارسال بیش از 250 اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال تبریز

عبدالمجید نجفی‌، دبیر جشنواره کتاب سال تبریز اظهار داشت کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بسیار ممتاز و شاخص است، از این رو می توان نسبت به ارتقای این شاخص برای سال های بعد نیز امیدوار بود.

وی اضافه کرد: سرداوران در هفت رشته، آثار رسیده را تفکیک کرده و با کمک تیم های داوری این آثار را در ایام نوروز در دو نوبت صبح و عصر بررسی کردند.

نجفی در خصوص آثار برگزیده این جشنواره گفت: در هر رشته یک اثر به عنوان اثر برگزیده و یک اثر دیگر به عنوان شایسته تقدیر معرفی خواهد شد.

گفتنی است، برگزیدگان این جشنواره اردیبهشت ماه سال جاری معرفی خواهند شد./935/د102/س
ارسال نظرات