۲۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

پیشرفت‌های علمی برای کشورمان افتخار آفرین است

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌‌ آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در مسائلی علمی هر چه پیشرفت کنیم، و مفاخر علمی‌مان در کشور افزایش یابد برای نظام و جامعه ما افتخار است.
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در مسائلی علمی هر چه پیشرفت کنیم، و مفاخر علمی‌مان در کشور افزایش یابد برای نظام و جامعه ما افتخار است.

وی افزود: ما مسلمان هستیم باید در دانش و صنعت پیشتاز باشیم تا از وابستگی و نیاز به دیگران مستغنی شویم و به خودکفایی کامل برسیم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: باید به قدری پیشرفت علمی داشته باشیم که دیگران نیازمند ما باشند و هر چه در این مسیر طی طریق کنیم نزد پروردگان و حضرت بقیه‌الله الاعظم رو سفید خواهیم بود.

وی تاکید کرد: هر چه در مسائل علمی و اکتشافات و پی‌پردن به کائنات تلاش داشته باشیم باز هم اندک است؛ زیرا مجهولات بشر فراوان است و هرچقدر در اسرار عالم و کهکشان‌ها تحقیق کنیم بازهم نیاز به تحقیق است تا به آثار خلقت حضرت باری تعالی دست یابیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: در نیم قرن اخیر ترقی و اکتشافات بشری بسیار فراوان بوده است؛ ولی دربرابر مجهولات بشری هنوز هم این پیشرفت‌ها کافی نیست؛ زیرا قرآن می‌فرماید بالاتر از هر عالمی، عالم دیگر است و داشته‌های بشری پایان پذیر نیستند.

وی ادامه داد: امروز به کاوش نیاز فراوانی داریم تا آثار خلق پروردگار را بدست آوریم و به آیات الهی پی‌ ببریم؛ زیرا قرآن انسان را به تفکر و تعقل وا می‌دارد و کاوشگری و تحقیق نیز بخشی از تعقل و تفکر به شمار می‌آید.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در عصر حاضر باید علم‌اندوزی، بیداری و آگاهی بشر افزایش یابد تا معرفت انسان به خداوند نیز بیشتر شود.

وی ادامه داد: قرآن کسانی را که دو روز آن یکسان باشد مذمت کرده است؛ بنابر این باید هر روز به دنبال کشف جدیدی از عالم باشیم تا دو روزمان با هم یکسان نباشد.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در عالم هستی ذره‌ای سکون و سکوت نیست ما نیز نباید در کشف حقایق و معرفت الهی سکوت و سکون را اختیار کنیم./917/پ202/ص
ارسال نظرات