۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۵۵۵۷۶

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاورد‌های وقف

حضور  ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاورد‌های وقف
معاون فرهنگی سازمان اوقاف از حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاورد‌های وقف خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نمایشگاه دستاورد‌های وقف با حضور غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در محل این سازمان برگزار شد؛ در این نشست عادل طی سخنانی با بیان اینکه اوقاف سازمانی مردمی است، گفت: این سازمان هویتش را از مردم دارد که با وقف و کارهای خیری که انجام می‌دهند به آن هویت داده‌اند.

وی ادامه داد: در بقاع متبرکه، هیأت امنا معتمدین مردم هستند و فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه عمود هستند. آنها در امامزادگان به صورت تبرعی و صلواتی حضور پیدا می‌کنند و برنامه‌ریزی‌ها و کارهای اجرایی امامزاده را به عهده دارند و سازمان اوقاف در کنار آنها نظارت می‌کند.

عادل از فعالیت امین موقوفات خبر داد و گفت: بالغ بر هزار موقوفه شاخص کشور توسط امین موقوفات تدبیر و راهبری می‌شوند. امین موقوفات با مجوز قانونی که در ماده پنج سازمان ذکر شده می‌تواند از امین یا هیأت امنا استفاده کند.

معاون فرهنگ اوقاف افزود: سازمان اوقاف از شفاف‌ترین نهادها و سازمان‌ها است. ما در سالی که پشت سر گذاشتیم در بعضی تربیون‌ها، نکاتی مطرح شد که به نوعی اجحاف در حق سازمان بود. ما بنای این را نداریم که اینگونه صحبت‌ها را به فضای رسانه بکشانیم و تقابلی ایجاد کنیم ولی گاهی نکاتی مطرح شد که اجحاف در حق سازمان بود.

وی با بیان اینکه در سامانه جامع مدیریت اوقاف تمام اقدامات و فرایندهای مالی و عملیات‌ها کاملاً دقیق درج و رصد می‌شود، گفت: در لایه‌های مختلف مدیریتی، مدیران کاملاً نظامند مدیریت می‌کنند. شخص اصلاً امکان دخل و تصرف ندارد. همچنین در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه کشور هم تمام عملیات‌های اجرایی، صدور سندهای اجاره‌ای برای مستاجرین، تمام فرایندهای مالی، هزینه کردها و ... تحت این سامانه صورت می‌گیرد.

عادل افزود: مؤسسه حسابرسی مفید راهبر از طرف دفتر مقام معظم رهبری هر سال برنامه‌های مالی سازمان اوقاف را در هر شهرستان و استانی که مدنظرشان باشد حسابرسی می‌کنند و اگر نکته ای که باید رسیدگی یا تجدیدنظر شود توسط این موسسه اعلام می‌شود.

معاون فرهنگ اوقاف با بیان اینکه سازمان اوقاف این ادعا را دارد از شفاف‌ترین و به روزترین سازمان‌ها است، گفت: سازمان همیشه شفاف عمل کرده و از طرفی بر خود این را لازم می‌داند که عملکرد خود را اعلام و به مردم انعکاس دهد.

وی درباره نمایشگاه وقف گفت: این نمایشگاه برای بیان دستاوردها و انعکاس دستاوردها در عرصه وقف برگزار می‌شود و از مردم برای حضور در نمایشگاه، بیان پیشنهاد و انتقاد و نکته‌ای که می‌تواند در اصلاح کارها و پیشبرد و پیشرفت بهتر کمک کند.

عادل ادامه داد: نمایشگاه دستاورهای وقف از روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در مجموعه هتل ارم در بزرگراه حقانی به مدت پنج روز از نه صبح تا پنج بعد از ظهر برگزار می‌شود. مهمان‌های ویژه ما در مراسم افتتاحیه رئیس سازمان اوقاف، وزیر فرهنگ، معاون علمی ریاست جمهوری و رئیس جهاد دانشگاهی خواهند بود. همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی وزاری دولت هم برای حضور در این برنامه دعوت به عمل آمده است.

معاون فرهنگی اوقاف با بیان اینکه هدفمان این است که مردم از جهت‌گیری‌ها، اقدامات و سیاست‌گذاری‌های سازمان اوقاف مطلع شوند، گفت: روزانه به قید قرعه به ۸ نفر کمک هزینه سفر مشهد به همراه یک همراه اهدا می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه وقف گفت: شرکت‌هایی که به بهره‌وری رسیده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده‌اند با شرایطی تحت پوشش اوقاف قرار می‌گیرند.

عادل درباره برخی نهاد‌های حاضر در نمایشگاه دستاورد‌های وقف گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن، درحوزه  چاپ دو شرکت بزرگ اوقاف یعنی سازمان چاپ و انتشارات اوقاف و انتشارات اسوه، ستاد بازسازی عتبات موقوفات شاخص مانند بنیاد البرز و پژوهشکده وقف، بنیاد توسعه و عمران موقوفات هم حضور دارد و... در نمایشگاه حضور دارند. همچنین پنل‌هایی داریم که هر روز هفت شرکت در آن کار‌های خود را ارائه می‌دهند، نشست‌های هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو را هم هر روز در نمایشگاه داریم.

ارسال نظرات