۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۵۵۲۶۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

حجاب و عفاف نباید به عنوان مسئله نخست کشور مطرح شود

حجاب و عفاف نباید به عنوان مسئله نخست کشور مطرح شود
اصفهان- حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد حجاب و عفاف را به عنوان مسأله نخست کشور مطرح کند، گفت: حجاب و عفاف نباید به عنوان مسئله نخست کشور مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان که در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان برگزار شد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع کرونا از سال ۱۴۰۱ چالش اصلی کشور چالش فرهنگی شد.

وی به برخی از فراز‌های مهم سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: امروز مساله حجاب به کشور تحمیل شده است، برخی نقشه کشیدند و برنامه ریزی کردند تا حجاب بعنوان یک مسأله در کشور مطرح شود در حالیکه چنین مسأله‌ای در کشور وجود نداشت و مردم به شکل‌های مختلف زندگی می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: رهبری در ادامه می‌فرماید، حجاب یک حکم مسلم شرعی است و برای بانوان پوشانیدن غیر از صورت و دودست و کفین واجب است و در این شکی نیست.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب و عفاف سه مسأله جانبی را مطرح کرد، یادآور شد: دخالت بیگانان در مسأله حجاب واضح و آشکار است و از بیرون توسط دستگاه‌های ارتباط جمعی و انواع و اقسام رسانه‌ها به موضوع حجاب پرداخته شد و برخی نیز در داخل کمک کردند. 

وی ادامه داد: کسانی که در مورد حجاب صحبت می‌کنند و در این قضیه فکر می کنند و حرف می‌زنند به این نکته توجه کنند وقتی ما می‌بینیم بیگانگان در موضوعی دخالت دارند تا آن را به عنوان مسأله نخست کشور مطرح کنند باید مواضع خود را متناسب با آنها قرار داده تا بیگانگان نتوانند مسأله‌ای را تبدیل به مسأله نخست کشور کنند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که دوگانه سازی در حجاب و عفاف شکل نگیرد و مسأله حجاب دو قطبی نشود، اظهار داشت: اطمینان دارم بانوان کشور و حتی کسانی که درباره حجاب سهل انگاری‌هایی دارند دلبسته اسلام و نظام هستند، اما باید حجاب را هم رعایت کنند.

وی با اشاره به تذکر جدی رهبر معظم انقلاب در رابطه با حجاب و عفاف گفت: حاکمیت در حوزه حجاب و عفاف باید به مسئولیت خود عمل کند، اما باید مراقب باشند تقابل و دو قطبی ایجاد نشود.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود برای نخستین بار در مورد حجاب و عفاف به صراحت برای حل مشکل دین مردم اقتصاد را مطرح کرد که اگر اقتصاد درست شود دین و دنیای مردم درست خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی ما در دو قطبی امروز، اقتصاد است و چالش اصلی ما است، گفت: معظم له چالش اصلی کشور را اقتصاد می‌داند و اعتقاد دارد اگر اقتصاد حل شود حتما مسائل دینی هم آسان‌تر و راحت‌تر حل خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبری در ادامه مساله حجاب و عفاف می‌فرماید، حجاب و عفاف مسأله اول کشور نشود چرا که دشمن به دنبال این است تا مسأله حجاب و عفاف را به عنوان مسأله نخست کشور مطرح کند.

به گفته وی مسأله حجاب و عفاف تبدیل به مسأله نخست همه جلسات‌ها و نشست‌های شهرستان و استان شده است.

رئیس اداره تلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دیده بان نظام اسلامی ایران است و در سخنرانی‌های خود به موضوع حجاب و عفاف اشاره می‌کند، اما به صورت جدی به آن نمی‌پردازد چرا که مسأله حجاب و عفاف نباید به چالش و مسئله نخست کشور تبدیل شود بلکه باید برای آن برنامه داشت.

حجت الاسلام بصیرتی تأکید کرد: موضوع حجاب و عفاف نباید به گونه‌ای مطرح شود که همه تصور کنند چالش اصلی امروز کشور موضوع حجاب و عفاف است.

وی افزود: اگر همه برنامه‌های فرهنگی شهرستان کاشان را تعطیل و فعالیت‌ها در آموزش و پرورش متمرکز شود و با انسجام بین بخشی به آموزش و پرورش برای تربیت نسل نوجوان کمک شود متضرر نخواهیم شد.

حجت الاسلام بصیرتی به اهمیت حوزه آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش نسل آینده کشور تأکید کرد و اظهار داشت: تعدادی مبلغ و مبلغه از سوی تبلیغات اسلامی در حوزه حجاب و عفاف آموزش دیدند تا به آموزش و پرورش کمک کنند که امر نیازمند تامین اعتبارات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان حجاب و عفاف را دغدغه همه مدیران و مسؤولان شهرستان دانست و با تقدیر از تلاش‌های همه نهاد‌های امنیتی و انتظامی ابراز امیدواری همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات