۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۶۰۴۷
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

مسؤولیت نهادهای نظام در ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی

مسؤولیت نهادهای نظام در ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی
آیت الله کعبی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی، ایجاد محیط مناسب جهت رشد فضائل اخلاقی و برخورد با فساد و تباهی را وظیفه نهادهای مختلف نظام اسلامی دانست.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ترویج علنی گناه، حرام شرعی و خلاف قانون بوده، تأکید کرد: در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی 34 دستگاه در خصوص حجاب مسؤولیت دارند و لازم است در این خصوص وحدت عمل بین همه دستگاه های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی باشد و نباید که فراجا در این میدان تنها باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در مقابل جرائم سازمان یافته مانند یک تخلف جزئی برخورد کرد، تصریح کرد: پلیس نباید فقط تماشاچی باشد و عکس بگیرد و این امر خلاف بند یکِ اصل سوم قانون اساسی است؛ همه دستگاه ها طبق این اصل موظف هستند که برای ایجاد محیط مناسب جهت رشد فضائل اخلاقی تلاش کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه دستگاه های مختلف نظام، وظیفه ایجابی و سلبی در خصوص ایجاد محیط مناسب برای دین داری دارند، اضافه کرد: لایحه عفاف و حجاب که در شورای نگهبان قرار دارد باید به گونه ای باشد که پلیس در مقابل جرائم مشهود و اخلاقی قدرت برخورد داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص جلسه روز جمعه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی اظهار داشت: گزارشی جامع از سوی فرمانده کل انتظامی در خصوص معضلات و آسیب های اجتماعی ارائه شد که مورد تحسین اعضای جامعه مدرسین قرار گرفت.

ارسال نظرات