۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۵۵۲۴۹
یادداشت؛

جبهه باطل؛ مُنفَعِل همه ادوار تاریخ

جبهه باطل؛ مُنفَعِل همه ادوار تاریخ
مهم ترین مسئله‌ای نیز که پس از بروز و ظهور قدرت جبهه باطل و از بین بردن این ظهور توسط رهبران الهی در نفوس منظلمه ملت‌ها به وجود می‌آید «امید و ایمان» است که از بین برنده ترس و وحشتی است که جبهه کفر برای آنها تداعی کرده بود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، به مناسبت عملیات غرروآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ که تجاوز رژیم جعلی اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تحلیل حجت الاسلام دانش مدیریت مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی، از این واقعه را تقدیم نگاه پرمهر شما می‌کنیم.

مُنفَعِل همه ادوارتاریخ، جبهه باطل بوده است

وقتی بیان می شود یک اقبال و إدبار پیش آمد، سوال این است که فاعل این اقبال و إدبار کیست؟ محرک و فاعل تاریخ کیست؟ اگر پاسخ این باشد که محرک وجود باری تعالی است و اولیاء الله نیز واسطه هستند، حتی در جایی که مسئله دولت کفر باشد که در روایت هم است (إنَّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ جَعَلَ الدِّينَ دَولَتَينِ : دَولَةَ آدمَ و هِي دَولَةُ اللّه ِ و دَولَةَ إبليسَ)، در این تداول نیز فاعل و محرک علی الاطلاق خداوند متعال است. به تعبیر دیگر، در جایی که به ظاهر قدرت در دست فرعون هست،  در واقع قدرت در دستان حضرت موسی(ع) است، در عهد مامون لعن الله هم این حضرت امام رضا علیه السلام است که مأمون را به مرو می آورد نه اینکه مأمون حضرت را به مرو بیاورند.

 

مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی - https://mttna.ir

این معنی ید الله مبسوطه است نه ید‌الله مغلوله چون مغلوله بدین معناست که فاعل هست ولی دستان او بسته می باشد برخلاف ید الله مبسوطه که اگر دستان او نیز بسته باشد بازهم فاعل است. فلذا بنابر این مبنا، دستان مبارک حضرت امیر المؤمنین علیه السلام مطلقا بسته نبود چون فاعلیت خود را داشت.

معنای دقیق انسان ۲۵۰ ساله نیز همین است، هر امامی که بود به جای امام دیگر همان کار را می کرد فعالانه نه منفعلانه. این معنای امامت حضرت امام سجاد و بقیه ائمه علیهم السلام می باشد. آنکسی که برنامه دستان او بود حضرت امام حسین علیه السلام بود نه یزید لعنه الله، نه اسرائیل در عصر کنونی ما.فلذا امام خمینی(ره)، رهبر بود حتی زمانی که مردم او را به عنوان رهبر نشناخته بودند.

«ترس ملت‌ها» موتور محرک ائمه کفر است نه قدرت آنها

در حرکت ذاتی و فطری که از آن به حرکت اصلی و طبیعی تعبیر می شود، فاعل حق تعالی می باشد که باطن همه رخدادها و برآیند کلی ظواهر را در برمی گیرد این فاعلیت. اما سوال این است که؛ قطعات ظواهر همانند فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ، وَ سُبِىَ مَنْ سُبِىَ، وَ أُقْصِىَ مَنْ أُقْصِىَ، ۸سال دفاع مقدس، فتنه ۸۸ و در مواقعی که جبهه حق به صورت موردی یا فراگیر ضرباتی را دریافت می کند که از آن به حرکات “قصری” (حرکت قصری یعنی حرکت خلاف طبیعت) تعبیر می شود، فاعل این حرکات کیست؟ اگر فاعل حرکات طبیعی اولیاء الله می باشند، فاعل حرکات قصری چه کسانی هستند؟ در نگاه اول فاعل را ائمه کفر می دانیم اما در حقیقت ائمه کفر فاعل حرکات قصری نیستند چون مطابق مضمون آیه (إِنَّ كَيدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفًا)، کید ائمه کفر با همه قدرت ظاهری که دارند. در اصل فاعل حرکات قصری «نفس مُنظَلِم ملت ها» می باشد. 

این قوای ملت ها که در خدمت جهل است فاعل حرکت قصری جبهه باطل است که با ظلم پذیری(شرک پذیری) خود از اطاعت خداوند متعال خارج شده. عامل اصلی این نوع از شرک «ترس» است. ائمه کفز حتی اگر در ظاهر حاکم نیز باشند در بستر نفس منظلمه ملت ها می باشد فلذا مهم ترین اقدام رهبران الهی خارج کردن نفس ملت ها از این حالت انظلام و ظلم پذیری می باشد.

بروز و ظهور قدرت قدرت جبهه باطل، به اراده رهبران الهی می باشد

از اولین اقدام رهبران الهی برای از بین بردن حالت انظلام، آگاهی بخشی ملت ها نسبت به آینده ای است که ائمه کفر در آن جایی ندارد و به عبارت دیگر جبهه باطل آینده ای ندارد. اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی در پاسخ به تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، ذیل همین موضوع تعریف می شود. جنگ ۳۳ روزه حزب الله، جنگ سوریه، دفاع مقدس هم در همین راستا بودند. امام حق در هر عصری این ترس از جبهه باطل را آشکار می کند.

آشکار کردن هم بدین صورت نیست که ترس را در ابتدای حرکت از بین ببرد بلکه اجازه داده می شود تا باطل بروز پیدا کرده و قدرت خود را ظاهر سازد و جامعه این قدرت را درک کند سپس این قدرت پوشالی را از بین می برد همانند همین رفتاری که امام خامنه ای حفظه الله در قبال رژیم نامشروع اسرائیل انجام داد.

در عملیات «وعده صادق» حضرت آقا نیروهای جبهه کفر را همگی به میدان آورد تا یک شکست مفتضحانه برای آنها رقم خورده و جامعه جهانی نیز پوشالی بودن قدرت این جبهه را با چشمان خود نظاره گر باشند. یکی از سخت‌ترین کارهای رهبران الهی، همواره این بوده که به دشمن اجازه بروز و ظهور قدرت بدهد، یعنی واسطه ( جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا) شود. مهم ترین مسئله‌ای نیز که پس از بروز و ظهور قدرت جبهه باطل و از بین بردن این ظهور توسط رهبران الهی در نفوس منظلمه ملت‌ها به وجود می‌آید «امید و ایمان» است که از بین برنده ترس و وحشتی است که جبهه کفر برای آنها تداعی کرده بود.

ارسال نظرات