۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۵۵۱۷۴
وال استریت ژورنال:

سران اسرائیل به یکدیگر اعتماد ندارند

سران اسرائیل به یکدیگر اعتماد ندارند
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: نتانیاهو، گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس وزیر کابینه اعتمادی به یکدیگر ندارند و همین امر موجب بحران تصمیم‌گیری در رأس اسرائیل شده است.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت اختلافات در میان سران رژیم اسرائیل از مدت‌ها پیش در خصوص چگونگی جنگ با حماس موجب بحران تصمیم‌گیری در اسرائیل در زمان جنگ شده است.
 
به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ (بدون مسئولیت وزارتی) به یکدیگر اعتماد ندارند و در خصوص مهم‌ترین تصمیماتی که باید گرفته شود از جمله چگونگی ادامه جنگ در غزه، بازگرداندن اسرا و مدیریت غزه پس از جنگ اختلاف دارند.وال استریت ژورنال نوشت که در شرایط فعلی نیز آن‌ها باید در خصوص پاسخ به حمله موشکی و پهپادی ایران تصمیم بگیرند.
 
در این میان دو مسئول اسرائیلی فعلی و پیشین به این روزنامه گفتند که نتانیاهو در خصوص تصمیماتی که می‌گیرد، یوآو گالانت و بنی گانتس را مطلع نمی‌کند.در یک نمونه، نتانیاهو گزارش طرح خود برای تعیین فردی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را به دفتر نخست‌وزیری ارسال می‌کند، بدون اینکه یواو گالانت را در جریان بگذارد.
 
«عوفر شیلح» از نمایندگان پیشین کنست و تحلیل‌گر نظامی در «اندیشکده پژوهش‌های امنیت ملی» به وال استریت ژورنال گفت: «مهم‌ترین چیز برای نتانیاهو بقای سیاسی است و هر میزان شرایط فعلی ادامه یابد، نتانیاهو فرصت بیشتری برای حضور در مسند نخست‌وزیری دارد».
 
از سوی دیگر طبق نظرسنجی‌ها بنی گانتس محبوبیت بیشتری نسبت به نتانیاهو برای نخست‌وزیر شدن دارد و به نوشته وال استریت ژورنال او بارها تلاش کرده تا نتانیاهو را به زیر بکشد، اما موفق نشده است.همچنین یوآو گالانت با تصمیم نتانیاهو برای تعیین تاریخی جهت حمله نظامی به رفح مخالفت کرده و قصد دارد قبل از اینکه قدمی در این باره برداشته شود، بتواند رفتار آمریکایی‌ها را پیش‌بینی کند.
 
در این راستا «امیر آویوی» مؤسس اندیشکده ندفاع و امنیت اسرائیل» به وال استریت ژورنال گفت: «اگر وزیر جنگ با نخست‌وزیر همراه نباشد، نخست‌ویر نمی‌تواند ارتش را طبق خواست خود مدیریت کند، نبود هیچ گونه توافقی بین آن‌ها شرایط را برای نتانیاهو به غایت دشوار کرده است».
ارسال نظرات