۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۵۴۷۷۹

تهدید حمله تروریستی داعش به ورزشگاه‌های اروپایی

تهدید حمله تروریستی داعش به ورزشگاه‌های اروپایی
داعش ۴ ورزشگاه محل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تهدید به حمله تروریستی کرد.

به نقل از آس اسپانیا؛ گروه تروریستی داعش امروز دوشنبه تهدیدی را علیه چهار ورزشگاه میزبان بازی‌های رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرد. 

بنیاد العظیم، رسانه‌ای که مسئول انتشار پیام‌های داعش است، تصویر پوستری را منتشر کرده است که ورزشگاه‌های پارک دو پرنس، سانتیاگو برنابئو، متروپولیتانو و ورزشگاه امارات را تهدید می‌کند و در متن این پیام آمده است «همه آنها را بکش».

آخرین حمله توسط داعش در ۲۲ مارس در تالار شهر کروکوس، یک سالن بزرگ کنسرت در مسکو بود که چند مرد مسلح که لباس‌های استتار به تن داشتند، به داخل حمله کردند و با سلاح‌های خودکار به سوی مردم حاضر شلیک کردند. این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۴۳ کشته و حدود ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

تهدید امروز دوشنبه پس از آن صورت گرفت که در ۳۰ مارس، رسانه سرح الخلافه وابسته به داعش، تصویری را منتشر کرد که در آن خواستار حمله به افرادی شد که در آلیانز آرنا در مونیخ برای تماشای دیدار بایرن مونیخ و دورتموند حضور داشتند. 

هیئت دولت مادرید دو دستگاه امنیتی را پیش از برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در این هفته در پایتخت اسپانیا فعال کرده است. هر دو بازی، رئال مادرید - منچستر سیتی و اتلتیکو - بوروسیا دورتموند در اسپانیا برگزار می‌شود و کمیسیون ضد خشونت اعلام کرده است که این دو بازی تحت خطر حمله تروریستی هستند و بیش از ۳۰۰۰ سرباز برای حفاظت از این ورزشگاه‌ها مامور شده‌اند. انتظار می‌رود تقریباً ۸۰۰۰ هوادار منچسترسیتی و بوروسیا دورتموند وارد این شهر شوند.

ارسال نظرات