۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۵۴۷۷۳
رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

اخلاص، ویژگی برجسته شهید صیاد شیرازی بود

اخلاص، ویژگی برجسته شهید صیاد شیرازی بود
اصفهان ـ حجت الاسلام محمودزاده با اشاره به ابعاد شخصیت شهید صیاد شیرازی گفت: اخلاص در انجام کارها به عنوان یک ویژگی برجسته در این شهید والا مقام به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در محفل انس با قرآن آخرین روز از ماه مبارک رمضان که به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی برگزار شد، اخلاص و در نظر داشتن رضایت خداوند در انجام امور را دلیل محبوبیت شهید صیاد شیرازی عنوان کرد و گفت: این شهید والامقام تمام عمر خود را وقف دین و کشور خود کرد و  همین اخلاص در عملکرد و رفتار، او را به یک شخصیت کم نظیر در تاریخ معاصر تبدیل کرده است.  

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان امسال خاطرنشان کرد: از جهاتی آخرین روز ماه رمضان شبیه به قیامت است یعنی هرکس از فرصت های این ماه در رسیدن به بندگی و اطاعت خدا  استفاده کرد و از روزه داری این ماه برای تمرین بندگی و مخالفت با هوای نفس بهره جست، درونش شاد و تبسم بر لب دارد ولی کسانی که از قافله این ماه ضیافت الهی جا ماندند و با وجود سلامتی نه تنها روزه نگرفتند بلکه در ملا عام روزه خواری کردند قطعا خسران زده هستند.

وی در این خصوص با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص ندامت اهل قبور بر از دست دادن فرصت های معنوی  زندگی کوتاه دنیا، اظهار کرد: طبق این روایت اهل قبور آرزو دارند به دنیا بازگشته و همیشه در صفوف نماز جماعت حضور یابند.

حجت الاسلام محمود زاده در ادامه روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: برابر این روایت، انسان محتضر و در شرف مرگ به یاد سه چیز می افتد و در ذهن خود مرور می کند:  اول، اموالی که در طول زندگی خود همواره برای جمع آوری  آن تلاش کرده است و متوجه می شود که از این همه اموال جز تکه پارچه ای به اسم کفن چیزی نمی تواند با خود ببرد. دوم، اطرافیان، خویشان و نزدیکان که او را تنها تا حفره قبر همراهی خواهند کرد و سوم نظر می کند به اعمالی که در دنیا انجام داده است و متوجه می شود تنها چیزی که از دنیا همواره و الی الابد همراه اوست همین اعمال است که اگر خیر است باعث امید او و اگر ناپسند است باعث هول و هراس او خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در پایان دستاورد مهم ماه مبارک رمضان را تمرین بندگی و مبارزه با هوای نفس دانست و تصریح کرد: آنچه مهمتر است حفظ این دستاورد تا ماه رمضان سال آینده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات