۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۷۵۳۶۷۵
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم استفاده حداکثری از فضای آموزشی مدارس در سال آینده

لزوم استفاده حداکثری از فضای آموزشی مدارس در سال آینده
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تدبیر برای استفاده حداکثری از فضای آموزشی سال آینده مدارس شهرستان کاشان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان بر لزوم تدبیر برای فضای آموزشی سال آینده مدارس تأکید کرد و گفت: ایده آل این است که مدارس در یک شیفت و نوبت صبح باشد، اما گاهی امکانات و فضا خصوصا در هنرستان‌ها کم است و این امکان را به آموزش و پرورش نمی‌دهد. 

وی فعالیت مدارس در یک شیفت و نوبت صبح را درعین حال یک راهکار کوتاه مدت مناسب دانست و تأکید کرد: از فضای آموزشی هنرستان‌های دولتی با آن سرمایه عظیم باید استفاده بهینه ترو حداکثری را داشت و به گونه‌ای تدبیر کرد که دانش آموزان بیشترین بهره برداری را از فضای آموزشی داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اگر امکان داشته باشد ساعات شروع و پایان مدارس و هنرستان‌ها را تغییر داده و یا دروس نظری و عملی را تفکیک و دروس عملی بعد از ظهر باشد و ضمن اینکه مشترکاً از امکانات و تجهیزات در مدارس استفاده شود.

وی با بیان اینکه همین سیاست را ستاد خیّرین آموزش و پرورش در حال پیگیری است، تصریح کرد: به این صورت که زمینی بزرگتر را تهیه کنند و دو باب مدرسه را بسازند، اما امکاناتی همچون زمین ورزشی، آزمایشگاه و سالن اجتماعات مشترک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به مسائل پرورشی نیز اشاره کرد و گفت: این وظیفه همه ما است تا به این جنبه اهمیت داده و بیشترین بهره برداری از ماه مبارک رمضان را که فرصت استثنایی برای خودسازی است داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) می‌فرمایند، روزه و حج می‌توانند انسان را به نفس مطمئنه برساند بر استفاده حداکثری از فرصت سحردر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: سال نخست حضورم در کاشان، رهبرمعظم انقلاب هدیه‌ای داد تا به آیت الله شیخ اسدالله روحانی بیدگلی برسانم، هدیه را که تحویل دادم ایشان نیز کتابی را برای هدیه به رهبر معظم انقلاب به من داد و گفت از قول من بگوئید دعای سحر را زیاد بخواند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه همه اوصاف خدا در دعای سحراست و این دستور خدا در آیه ۳۲ سوره نسا است که از فضل خدا بخواهید چرا که خدا دوست دارد از فضل او بخواهیم گفت: در خواست ما از خدا هر قدر بزرگ هم باشد از معدن عظمت خداوند کم نمی‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات