۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۵۳۶۶۳
امام جمعه موقت کاشان:

متدین واقعی قانون گریز نیست

متدین واقعی قانون گریز نیست
اصفهان -حجت الاسلام اسلامی تبار بر ضرورت دین شناسی تأکید و به نقش اجتماعی دین اشاره کرد و گفت: دین در اجتماع امنیت آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ششمین شب از ماه مبارک رمضان که در پایگاه شهدای ملامحسن فیض، مسجد آیه الله رضوی کاشانی برگزار شد در ادامه تبیین ویژگی‌های دین اسلام، ضرورت دین شناسی و تحقیق در دین را مورد توجه قرار داد و افزود: دین یک نقش فردی و یک نقش اجتماعی دارد.

امام جمعه موقت کاشان به نقش اجتماعی دین اشاره کرد و اظهار داشت: دین واقعی که انسان پایبند حقیقی به دین باشند در اجتماع امنیت آفرین است و سبب امنیت اجتماعی است.

وی به اهمیت امنیت در برخی موضوعات اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: انسان امروز در دنیا فقط زنده است و زندگی نمی‌کند و این در حالی است که انسان در دنیا برای ادامه زندگی خود دارای سرمایه‌های متعددی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای اینکه مختصر زندگی سالمی داشته باشد نیاز به چهار سرمایه جان و مال و آبرو و ناموس دارد که اینها به عنوان سرمایه‌های اصلی و مهم انسان قلمداد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آنچه ضامن حفظ این سرمایه‌ها است دین است، افزود: انسانی که متعهد و متدین به دین الهی باشد متعرض جان و مال و ناموس و آبروی مردم نمی‌شود از این رو ایمان واقعی مال مردم را حفظ می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان یادآورشد: یکی از دستاورد‌های دین نقش اجتماعی دین بوده و ضامن اجرای همه قوانین است و متدین واقعی به قانون عمل می‌کند و در هر حالتی قانون گریز نیست. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات