۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۵۳۰۶۷

آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد

آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد
آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باحضور برخی از مسئولین استانی، ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز باحضور برخی از مسئولین استانی، ائمه جماعات و مدیران کانون های مساجد در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

باید محصولات و خروجی مساجد ما همچون شهدا باشد

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که در این ماه نفس کشیدن و خواب افراد نیز عبادت محسوب می شود.

وی افزود: تاثیر ماه مبارک رمضان باید در خوش اخلاق شدن ما در امور زندگی، در برخورد با دیگران، خانواده و مراقبت از رفتارهای خود در برابر دیگران دیده شود و باید برای ورود به این ماه آماده باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مسجد را مهمترین مکان برای تربیت الهی و اسلامی عنوان و بیان داشت: در اهمیت مسجد همین بس که وقتی پیامبر اکرم(ص) حکومت تشکیل داد، در اولین اقدام دست به تأسیس مسجد زد؛ چراکه مسجد کانون پاکی و ایمان است و باید اهمیت مسجد در اذهان ما شناخته شده و روز به روز تقویت شود.

آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد

حجت‌الاسلام ذوالنوری به وجود آمدن انسان های مومن و انقلابی همچون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای ایران اسلامی را متاثر از مساجد و کانون های فرهنگی دانست.

وی در ادامه افزود: همه شهدا و انسان های خوب و مومن در مساجد به پاخاسته و تربیت شدند و در طول پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، پای انقلاب اسلامی و آرمان های آن تا پای جان ایستادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به نقش مساجد در تربیت انسان ها تاکید کرد: باید با اجرای برنامه های متنوع و کارشناسی شده محصولات مساجد ما همچون شهدا باشد.

تشریح اقدامات و فعالیت های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در سال گذشته

حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در این مراسم با اشاره به عملکرد و فعالیت های یک سال گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: جلسات متعددی در مساجد برگزار و از عموم مساجد فعال بازدید کردیم که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ مسجد بازدید شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بازدیدها نظام مسائلی احصا شد تا برنامه ها ناظر به میدان باشد؛ یکی از این مسائل که با آن مواجه بودیم، توانمندسازی مدیران کانون های بود که در این راستا اقدامات متنوع و خوبی انجام گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان داشت: نقش مربی در جذب افراد بسیار مهم است و باید نظام محتوایی مشخصی برای آنان ارائه شود تا خروجی های لازم و با کمیت و کیفیت قابل توجهی داشته باشیم.

وی پیوند بین طلاب و کانون های مساجد در طرح های مختلفی همچون طرح امین را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در تابستان شکل گرفت و تعداد ۳۰۰ مبلغ در این زمینه فعالیت دارند.

آیین گرامیداشت سی ویکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد

حجت الاسلام حیدری ابراز کرد: پیوند مسجد و مدرسه در سال گذشته تعمیق داده شد و کادر نوجوان در مدارس حضور پیدا کرده و بابی برای حضور بچه های کانون در مدارس شد که الحمدلله ثمرات خوبی را شاهد بودیم.

وی در ادامه تعامل کانون های فرهنگی مساجد با برخی از ارگان های فرهنگی استان قم را تعامل بسیار خوبی دانست که اتفاق بسیار مبارکی را رقم زد و همدلی خاصی را شکل داده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ایجاد نمایشگاه، اردوهای زیارتی و سیاحتی در ۱۳ کلان پروژه از جمله اقدامات یک سال گذشته عنوان و بیان داشت: علاوه بر این تعداد بیش از ۸۰ برنامه در مجموع انجام دادیم که تا به امروز تعداد ۲۰۰۰ نوجوان در مساجد، دارای کادر هستند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که شاکله کانون های مساجد بر محوریت مسائل تربیتی است اظهار داشت: متاسفانه در این راستا کوتاهی های زیادی وجود داشت و ما توانستیم حدود ۵۰ کانون را در این راستا شکل دادیم تا در راستای مسائل تربیتی، فعالیت های میدانی داشته باشیم.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از تجهیز ۱۸۰ مسجد در استان و همکاری با مساجد خارج از کشور خبر داد و بیان داشت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای خارجی، همکاری با مساجد خارج از کشور شکل گرفته و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

گفتنی است در این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم سعید کریمی تجلیل و تکریم شده و از برخی از ائمه جماعات و مدیر کانون های مساجد استان قم تقدیر شد.

ارسال نظرات