۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۲۴۷
با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

نرم‌افزار جامع تفاسیر نور نسخه ۴ رونمایی می‌شود

نرم‌افزار جامع تفاسیر نور نسخه ۴ رونمایی می‌شود
با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی از نرم‌افزار جامع تفاسیر نور نسخه ۴ رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری رونمایی از نرم‌افزار افزار جامع تفاسیر نور نسخه 4 صبح امروز در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد.

مراسم رونمایی از این نرم افزار روز یکشنبه 13 اسفندماه 1402 در ساعت 3:۳۰ بعد از ظهر با حضور آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام تقی آسمانی مدیر گروه علمی قرآن مرکز کامپیوتری نور در این نشست، نرم‌افزار جامع تفاسیر نور نسخه 4 را نوین ترین و شاخص ترین نرم افزار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: هدف این برنامه رساندن معارف قرآنی و تسهیل برنامه های قرآنی با استفاده از فناوری های نوین و به روز برای محققان و پژوهشگران در این عرصه است.

مدیر گروه علمی قرآن مرکز کامپیوتری نور بیان داشت: فاصله ده ساله ای بین تولید نرم افزار نسخه سوم و چهارم وجود دارد که علت آن به دلیل تغییر سکوها، بسترهای محتواها و دستگاهای مرکز کامپیوتری نور بود.

وی افزود: ماهانه ۵۰۰ هزار نفر از این پایگاه استفاده می کنند و تحقیقات قرآنی خود را با استفاده از این نرم‌افزار انجام دهند.

حجت‌الاسلام آسمانی بیان داشت: تعداد ۹۰۳ عنوان کتاب از منابع اهل سنت و شیعه در نرم افزار جامع تفاسیر نسخه ۴ گنجانده شده و قابلیت های جستجوی پیشرفته ای در آن وجود دارد و نیز ۱۳۷ نوع ترجمه های قرآنی در این نرم افزار گنجانده شده است.

وی افزود: تعداد۴۰۴ تفسیر در این نرم افزار گنجانده شده و نیز واژگان قرآن و تعداد ۲۸ قرائت نیز در این نرم افزار در نظر گرفته شده است.

همچنین حجت‌الاسلام مسیح توحیدی مدیر اداره نصوص دینی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز در این نشست، عربی بودن قرآن کریم را از جمله ویژگی های این کتاب آسمانی عنوان کرد و بیان داشت: در آیات متعدد قرآن کریم این مسئله مورد توجه قرار داده شده و کلام عربی به معنای آشکار است.

وی افزود: خداوند متعال از زبان عربی که زبانی آشکار و بیّن است در نزول قرآن استفاده کرده و در نرم افزار جامع تفاسیر نسخه ۴ تعداد ۱۶۰۰۰ واژه گنجانده شده است که مفاهیم آن نیز به مخاطبان ارائه می شود.

وی افزود: معجم صرفی یکی از امتیازات نرم افزار جامع تفاسیر نسخه ۴ است که بیش از ۱۷ شاخصه را برای واژگان قرآنی مشخص کرده تا مخاطبان با واژگان نیز آشنایی داشته باشند.

ارسال نظرات