۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۵۱۰۶۸
آیت الله حسینی بوشهری:

رهبر معظم انقلاب از شخصیت های کم نظیر و در برخی ابعاد بی نظیرند

رهبر معظم انقلاب از شخصیت های کم نظیر و در برخی ابعاد بی نظیرند
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت حوزه های علمیه معرفی الگوهای تربیتی و تهذیبی است، گفت: هر کدام از علمای بزرگ دینی در جایگاه خود ستاره های پرفروغی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم رونمایی از طرح سیر مطالعاتی «از توحید تا تمدن» با اشاره به طرح های مطالعاتی آثار شهید مطهری، آیت الله مصباح یزدی و اسلام ناب در حوزه های علمیه، اظهار داشت: طلاب نباید یک بعدی پرورش داده شوند و باید از تجربه های گرانسنگ و آثار فاخر چهره های حوزوی بهره مند شوند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تعبیر امام راحل نسبت به کتب شهید مطهری و تجلیل رهبر معظم انقلاب از آثار علامه مصباح یزدی، گفت: حجاب معاصرت باعث می شود که از بعضی مسائل غفلت شود؛ آثار و اندیشه های رهبر معظم انقلاب از جمله مسائلی است که مورد غفلت واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه مدیریت حوزه های علمیه معرفی الگوهای تربیتی و تهذیبی است، افزود: هر کدام از علمای بزرگ دینی در جایگاه خود ستاره های پرفروغ و الگوی علمی و تربیتی برای طلاب هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی با معماری امام خمینی (ره) شکل گرفته و در ادامه نیز با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه پیدا کرده است، طلبه‌ها همراه تحصیل علم و کسب کمالات معنوی باید یک نگاه جامع نگر هم داشته باشند و علاوه بر بحث های حوزوی نسبت به نظام اسلامی دیدگاه روشنی داشته باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ‌بیان کرد: هدف طرح مطالعاتی «از توحید تا تمدن»؛ سیر مطالعاتی آثار و اندیشه های حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی این است که طلاب از طریق مطالعه مستقیم آثار یک اندیشمند، به افق اندیشه‌های او برسند؛ ۲۲۴ کتاب و سخنرانی‌ از شخصیت رهبر معظم انقلاب جمع آوری شده است.

وی با اشاره به کتاب انسان ۲۵۰ ساله اظهار کرد: این کتاب دلایل موضع‌ گیری‌های متفاوت ائمه (ع) را به خوبی نشان می‌دهد اگر امیرالمومنین (ع) یک عمر ۲۵۰ ساله داشتند همان کاری را می‌کردند که سایر ائمه (ع) انجام می دادند؛ تعبیر انسان ۲۵۰ ساله نشان می‌دهد که ائمه (ع) هدف یکسان داشتند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب از شخصیت های کم نظیر و در برخی ابعاد بی نظیر هستند و جامعیت کم نظیری دارند و در دیدارها و ملاقات‌هایی که با مجامع مختلف دارند به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انسان یقیین پیدا می‌کند متخصص این امر هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه اگر آثار ایشان با برنامه درست در اختیار طلبه‌ها قرار گیرد برای شناساندن بیشتر ایشان در جامعه موثر است، یادآور شد: این طرح افق مبارکی است و حوزه علمیه در کنار تهذیب طلاب، شناساندن انقلاب و مسائلی که رهبر معظم انقلاب طی طریق کردند را ادامه دهند.

ارسال نظرات