۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۸۴۳۳
امام جمعه ازنا:

وحدت حوزه و دانشگاه، لازمه رشد جامعه است

وحدت حوزه و دانشگاه، لازمه رشد جامعه است
حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رشد جامعه است، گفت: این وحدت خنثی کننده توطئه دشمن علیه نسل امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز در نشست هم اندیشی مسئولین حوزه و دانشگاه که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه پویایی علمی است.

امام جمعه ازنا با اشاره به اهمیت و ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه افزود: مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه هم اندیشی برای ارتقاء و رشد جامعه است.

وی با بیان اینکه حرکت هماهنگ و منسجم این دو نهاد، زمینه ای برای توسعه علمی در کشور می شود، عنوان کرد: ارتباط اساتید حوزوی و دانشگاهی خود زمینه ای برای از بین رفتن بسیاری از شبهاتی که دشمنان امروزدر بین نسل طلبه و دانشجو منتشر می کند، خواهد شد.

حجت الاسلام سپهوند با تاکید بر ضرورت تشکیل دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان ازنا گفت: این دبیرخانه در جهت هماهنگي و هم اندیشی هر چه بیشتر بین حوزه و دانشگاه موثر است.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای محو شدن یکی در دیگری نیست بلکه این وحدت به معنای هم افزایی و تصمیم سازی و ایجاد مرجعیت علمی در جامعه است.

امام جمعه ازنا با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان دو بال پرواز و رشد جامعه هستند، گفت: باید از آداب و کتب یکدیگر بهره مند شده تا به یک نظریه جامع برسند.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: وحدت حوزه دانشگاه
ارسال نظرات