۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۴۸۰۳۹
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

وجود گروهک های تروریستی در منطقه، معلول توطئه های استکبار جهانی است/ لزوم برخورد قاطعانه با اربابان تروریست ها

وجود گروهک های تروریستی در منطقه، معلول توطئه های استکبار جهانی است/ لزوم برخورد قاطعانه با اربابان تروریست ها
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که باید قاطعانه با عاملان و اربابان حملات تروریستی به کشور برخورد شود، وجود گروهک های تروریستی در منطقه را معلول توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم دانست.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان و شهادت 12 نفر از نیروهای فراجا در این حمله اظهار داشت: بدون شک در پشت صحنه این نوع حمله ها، استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد تا با شکست مفتضحانه و عظیمی که از حماس در عملیات طوفان الاقصی خورده اند، دست و پا زده و می خواهند با به نمایش گذاشتن حمله های تروریستی در ایران اسلامی اذهان را به سمت و سوی دیگری سوق دهند.

وی افزود: این نوع حملات و جنایت ها برای این است تا توجه ها را از شسکت های مفتضحانه خود به مسائل دیگری جلب کرده و بتوانند چنین وانمود کنند که طبق ادعای خود که «جمهوری اسلامی ایران از نیروهای مقاومت پشتیبانی می کند» در ایران اسلامی نیز ناامنی رخ می دهد؛ البته جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت و هر ملت مظلومی حمایت می کند و در این تردید نداشته و به صورت صریح نیز اعلام کرده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: وجود گروهک های تروریستی در منطقه، دست پروده و معلول توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم است که برای ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی به وجود آمده اند؛ همانگونه که به وجود آمدن بهائیت، وهابیت و حتی خودِ رژیم صهیونیستی، ساخته دست استکبار و انگلیس خبیث است.

آیت الله رجبی تصریح کرد: هرچند این حمله تروریستی حرکتی مذبوحانه و از نظر اطلاعات نظامی، کاری کم اهمیت است؛ اما در عین حال باید مسئولان کشور اقدامات قاطعانه لازم را برای پاسخ به گروهک های تروریستی انجام دهند تا علاوه بر نابودی گروهک ها، اربابان آنان نیز از کرده خود پشیمان شوند؛ البته جمهوری اسلامی با کمال اقتدار به خوبی با این توطئه ها و جنایت ها مقابله می کند؛ چنانکه در گذشته نیز با چنین اقداماتی برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وی افزود: هرچند به امید الهی پاسخ قاطعانه در قبال این جنایت ها داده خواهد شد؛ اما در عین حال برای نظام مقتدر جمهوری اسلامی، حتی این گونه حوادث نیز نباید رخ دهد؛ البته کشور ما مرزهای طولانی در شرق کشور دارد که امکان نفوذ دشمنان را راحت تر می کند؛ اما باید بیش از پیش هوشیار بوده و از ورود گروهک های تروریستی به کشور جلوگیری شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به وظیفه مردم نسبت به این گونه حوادث بیان داشت: مردم باید به این مسئله دقت داشته باشند که دشمنان ایران اسلامی از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می کنند و الحمدلله مردم ما هوشیار و فهیم بوده و هر جا احساس کنند که دشمنان در کمین هستند، به خوبی در صحنه حضور پیدا می کنند.

آیت الله رجبی افزود: مردم باید موارد مشکوک را به خوبی به مراکز مربوطه انتقال دهند تا دشمنان بدانند ملت ایران یکپارچه پشتیبان دولت و نظام اسلامی بوده و همه آنان دلبستگی جدّی و فوق العاده به کشور خود دارند و جایی برای حرکت های مذبوحانه این چنینی باقی نمی گذارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که حرکت های مذبوحانه این چنینی، بر انسجام و عزم جدی ملت ایران در دفاع از نظام اسلامی و همبستگی اجتماعی آنان کمک می کند که حضور یکپارچه مردم در صحنه های مختلف گواه خوبی بر این مدعا می باشد و این حرکات ذره ای تردید در عزم قاطعانه ملت ایران برای دفاع از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی، ایجاد نخواهد کرد.

ارسال نظرات