۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۴۵۳۵۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیداری عدالت طلبان مهم‌ترین دستاورد مقاومت ملت فلسطین است

بیداری عدالت طلبان مهم‌ترین دستاورد مقاومت ملت فلسطین است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیداری عدالت طلبان را مهم‌ترین دستاورد مقاومت ملت فلسطین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه آیت الله یثربی، گفت: طلاب جوان قدر اساتید خود را بدانند.

وی بر لزوم قدردانستن دوران طلبگی تأکید کرد و با بیان اینکه امام زمان (عج) به لباس طلبگی و عمامه عنایت ویژه دارد، گفت:، امام زمان (عج) از بین همه مشاغل که قابل احترام هستند لباس طلبگی را به خودش انتصاب می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه طلاب حوزه علمیه از اینکه امام زمان (عج) در بین همه مشاعل شما را انتخاب کرده است باید به خود ببالند، افزود: هیچگاه نا امید نباشید و مسیری را که انتخاب کردید بهترین مسیر است و استاد و طلبه هر دو با عظمت و دارای جایگاهی رفیع در دنیا هستند.

به گفته وی کسی که درس می‌خواند و آموزش می‌بیند و در ادامه آن را هم نشر می‌دهد و هم به آن عمل می‌کند در آسمان‌ها و ملکوت دارای جایگاه عظیمی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: معلمان که علم خود را نشر می‌دهند به تنهایی یک امت مبعوث می‌شود، از این رو باید قدردان همه معلمان خود در تمامی مقاطع تحصیلی باشیم.

وی ادامه داد: اساتید حوزه علاوه بر آموزش علوم دینی، طلاب را مهذب تربیت می‌کنند و روش زندگی و بندگی را به طلاب آموزش می‌دهند از این رو باِید قدر دان آن‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان حسینی به برخی از وظایف طلاب اشاره کرد و افزود: طلاب با قرآن مأنوس هسستند، اما تلاش کنند با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مأنوس باشند و از ۵ دقیقه‌های خواندن صحیفه سجادیه ونهج البلاغه بعد از نماز نهایت استفاده را برای خواندن یک دور کامل این دو کتاب شریف استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه امیرمومنان (ع) در خطبه سوم نهج البلاغه یکی از وظایف طلاب را بیان کرده است، گفت: طلاب علاوه براندوخته‌های علمی برای تقویت ایمان خود نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امام زمان (عج) هنگام ظهور نیازمند بستر اجتماعی هستند، گفت: امام راحل (ره) می‌فرماید، حکومت اسلامی در ایران تشکیل که شد سپس بیداری اسلامی ایجاد شده و در نهایت به بیداری عدالت طلبان ایجاد منتهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان بیداری عدالت طلبان را مهم‌ترین دستاورد مقاومت ملت فلسطین دانست و گفت: مقاومت ملت مظلوم فلسطین علیه جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی منجر به بیداری عدالت طلبان جهان شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات