۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۴۵۲۱۶
آیت الله فقیهی در بازدید از مؤسسه وارث الانبیا مطرح کرد؛

تنها راه برون‌رفت از مشکلات، آشناکردن بیشتر جوانان با حضرت سید الشهدا است

تنها راه برون‌رفت از مشکلات، آشناکردن بیشتر جوانان با حضرت سید الشهدا است
آیت الله فقیهی با تأکید بر نقش سیره حسینی در هدایت جامعه، آشنایی بیشتر جوانان با اباعبدالله الحسین را مایه نجات جامعه دانست و تصریح کرد: باید در جهت ترویج اهداف و اخلاق عالیه امام حسین(ع) از ابزارهای جدید نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله فقیهی در بازدید از مؤسسه وارث الانبیا ضمن تقدیر و تشکّر از اقدامات ارزشمند این مؤسسه، حضور شخصیت گرانقدرِ آیت الله حاج شیخ عبدالمهدی کربلایی در رأس این امور را بسیار مهم دانست و گفت: بحمدالله تعالی، وجود با برکت چنین شخصیتی باعث این همه خدمات در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی مخصوصاً در ابعاد علمی، مانند فعالیت‌های این مؤسسه و امثال آن شده که واقعاً ستودنی و قابل تجلیل است. افق فکری و طبع بلند ایشان در همه جهات، مخصوصاً در تجلیل و گرامیداشت علما و فقهای طراز شیعه و نشر و ترویج اندیشه‌ها و آثار آنان، بسیار مهم است.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه، با بیان اینکه امام حسین (ع) مصباح هدایت و سفینه نجات هستند، افزود: حکایات زیادی نقل شده از افرادی که دیگر هیچ امیدی به نجات و هدایت آنها نبوده است؛ اما یک بار زیارت حرم ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آنها را متحوّل کرده است و در مسیر هدایت آمده‌اند. این نام امام حسین(ع) و نشر و ترویج نهضت حسینی و اهداف والای آن حضرت است که می‌تواند نجات‌بخش جامعه و جوانان ما باشد. یقین داشته باشید هیچ راه دیگری برای حیات طیّبه و زندگی سعادتمندانه در جامعه جز افزایش محبت و رابطه‌ی افزون‌ترمردم و جوانان با حضرت سیدالشهدا(ع) نداریم.

آیت الله محسن فقیهی در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به پیشرفت پر سرعت هوش مصنوعی در جهان اظهار کرد: با تغییر و تحولات و پیشرفت های روزافزون بشر، باید در جهت ترویج اهداف و اخلاق عالیه امام حسین(ع)، از ابزارهای جدیدی مانند فضای مجازی و هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببریم و علیرغم میل دشمنان، بتوانیم این ابزار را جهت نشر بیشتر معارف ناب و آموزه های حیات بخش اهل بیت علیهم السلام بکار ببندیم.

تنها راه برون‌رفت از مشکلات، آشناکردن بیشتر جوانان با حضرت سید الشهدا است

استاد اخلاق حوزه های علمیه در ادامه این دیدار، با بیان اینکه پرداختن گروه‌های مختلف محققان و پژوهشگران این مؤسسه به ابعاد گوناگون شخصیت امام حسین(ع) بسیار ضروری است، افزود: کارهای مهمی که در این مؤسسه، مانند الموسوعه العلمية من کلمات الإمام الحسین علیه السلام، یا موسوعة رد الشبهات عن النهضة الحسینیة و نیز تأسیس کتابخانه تخصصی امام حسین(ع) انجام شده، بسیار امیدبخش و قابل تقدیر است و ان شاء الله مرضیّ وجود شریف آن حضرت و امام زمان(عج) خواهد بود.

در پایان این دیدار، آیت الله فقیهی از بخش‌های مختلف مؤسسه وارث الانبیاء بازدید نمود و از مسئولان و اساتید و پژوهشگران این مرکز علمی تقدیر و تشکّر کرد.

در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ رافد التمیمی مسئول این مؤسسه، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه داد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات