۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۴۲۹۵۷
آیت الله غروی:

سود دشمن در ایجاد اختلاف میان مسلمانان است

سود دشمن در ایجاد اختلاف میان مسلمانان است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وحدت را به معنای دست کشیدن از عقاید ندانست و گفت: اگر حقایق را در فضای دوستی تبیین کنیم بدون شک بدگویی ها از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکصدوبیست‌ومین نشست از سلسله نشست‌های مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی بــه شبهات (حوزه‌های علمیه) با حضور آیت الله سیدمحمد غروی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع ضرورت وحدت در کتاب و سنت (آیات و روایات) عصر سه شنبه برگزار شد.

آیت الله غروی با بیان اینکه وحدت به معنای دست کشیدن از عقاید نیست، ابراز داشت: اعتقاد داریم مسیر شیعه همان مسیری است که پیامبر اعظم(ص) طبق آیات و روایات برای مسلمانان ترسیم کرده اند و اگر همه فرق اسلامی توجیح و تبیین شوند که مسیر صحیح کدام است قطعا با ایجاد وحدت عمومی جامعه جهانی مسلمین و تمدن نوین اسلامی زودتر شکل خواهد گرفت.

وی وحدت را به معنای شیعه شدن اهل سنت و یا بالعکس ندانست و اظهار کرد: وحدت یعنی همه مسلمان و اخوت اسلامی داریم و در اصول دین مشترک هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه اخوت اسلامی باید حفظ گردد، افزود: اگر حقایق را در فضای دوستی تبیین کنیم بدون شک نیاز به بدگویی و نفرت پراکنی نخواهد بود، مسلمانان باید وحدت و اخوت اسلامی را حفظ کنند چرا که هدف دشمنان اسلام ایجاد تفرقه و نفاق میان مسلمانان می باشد.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه امیرالمومین (ع) در مجالس غیرشیعیان شرکت می کرد و به آنها مشورت می داد، تصریح کرد: برای امام علی (ع) اصل اسلام بود و امروز نیز اصل اسلام مسئله ما است، دشمن به تعصبات مذهبی دامن میزند چرا که نفع او در ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

وی ادامه داد: اگرچه از عقاید خود دفاع می کنیم اما در مقابل دشمن واحد ایستاده ایم و در این خط و جبهه شیعه و سنی ندارد و برای وحدت همین بس که ائمه مذاهب اربعه بی واسطه یا با واسطه شاگرد امام صادق (ع) بوده اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اکثریت اهل تسنن حقیقت شیعه و اهل بیت را نمی دانند، خاطرنشان کرد: در یک جامعه اسلامی که کنار هم زندگی می کنند گاهی جهالت ها و تعصبات با عث می شود به اختلافات دامن زده و گسترش پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: دشمن به دنبال رخنه بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی است تا با ایجاد اختلاف و تفرقه از منابع مسلمانان رایگان یا با بهایی اندک بهره ببرد.

ارسال نظرات