۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۳۹۴۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

جهاد دانشگاهی یک فرهنگ و حرکت رو به‌ پیشرفت است

جهاد دانشگاهی یک فرهنگ و حرکت رو به‌ پیشرفت است
حجت‌الاسلام آسوده تأکید کرد که جهاد دانشگاهی فقط یک‌نهاد نیست بلکه یک فرهنگ و حرکت روبه‌پیشرفت است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به 16 مرداد، چهل و سومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک سرمایه ملی در خدمت علم است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی نقش مؤثری در حوزه علم و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از مجموعه‌هایی است که با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران خود می‌تواند در خدمت تولید علم قرار گیرد تا مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع تحریم باشد.

وی ادامه داد: البته به نظر من جهاد دانشگاهی فقط یک‌نهاد نیست بلکه یک فرهنگ و حرکت روبه‌پیشرفت است که اگر ما بتوانیم در جامعه این فرهنگ را گسترش دهیم کشور را به سمت عزت، سربلندی و استقلال حقیقی بیشتر پیش برده‌ایم.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: اگر ما بتوانیم جهاد دانشگاهی را که وظیفه تربیت متخصصان و صاحب‌نظران را بر عهده دارد به‌عنوان یک فرهنگ بیشتر در جامعه پایدار و استوار کنیم قطعاً کشور در عبور از موانع اقتصادی و تحریم‌ها موفق‌تر عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت شکل‌گیری جهاد دانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی حرکتی مدبرانه برای خدمت به تولید علم بود و این مجموعه می‌تواند با تولید علم در پیشبرد اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی نقش عمده‌ای ایفا کند.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب جهاد دانشگاهی هم با دانشگاه به‌عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی، گفت: تاکنون جهاد دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان کارنامه‌ای درخشان از تلاش‌های خود در پیشرفت و توسعه کشور به ارمغان گذاشته است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات