۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۶۲۲۵

برگزاری جلسه کارگروه قرآنی حوزه های علمیه خواهران با موسسه خاتم النبیین

برگزاری جلسه کارگروه قرآنی حوزه های علمیه خواهران با موسسه خاتم النبیین
دومین جلسه از کارگروه قرآنی با موضوع «چگونگی برگزاری دوره های کوتاه مدت در استان های منتخب» به میزبانی مرکز مدیریت برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین جلسه از کارگروه قرآنی با موضوع "چگونگی برگزاری دوره های کوتاه مدت در استان های منتخب"، با حضور رئیس و کارشناسان اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) و کارشناس اداره آموزش و توانمندسازی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران و نیز مدیرگروه علمی آموزشی موسسه خاتم النبیین(ص) و هیئت همراه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیرگروه علمی-آموزشی موسسه خاتم النبیین(ع)، در این نشست، با اشاره به برگزاری دوره های معارف اهل بیت(ع) از جمله معارف غدیر، معارف فاطمی و معارف صادقی با همکاری دو مجموعه گفت: این دوره ها می تواند به دو صورت برگزار شود، اول: به صورت فوق برنامه در مدارس و مراکز تابعه حوزه‌های علمیه خواهران باشد و یا اینکه توسط خود موسسه و در شعب استان های منتخب برگزار شود.

وی محورهای همکاری را در 5 عرصه ذکر کرد و بیان داشت: موسسه خاتم النبیین(ص) با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران می تواند در زمینه "چگونگی برگزاری دوره های کوتاه مدت در مدارس استان های منتخب"؛ "چگونگی برگزاری نشست های مجازی معارفی"، "معرفی منابع کمک آموزشی برای مربیان طرح امین"، "پاسخگویی به سوالات معارفی اعتقادی طلاب" و نیز "نیازسنجی و سنجش اثربخشی نشست ها و دانش افزایی طلاب" همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، با اشاره به نزدیک شدن عید بزرگ غدیر، پیشنهاد برگزاری کارگاه دانش افزایی معارف غدیر متناسب با ایام پیش رو را مطرح کرد و گفت: این دوره آماده است و حجت الاسلام والمسلمین سبزه واری استاد دوره هستند و پیشنهاد می شود دوره معارف غدیر در مدارس علمیه خواهران در استان ها برگزار شود.

مدیرگروه علمی-آموزشی موسسه خاتم النبیین(ع)، همچنین بیان داشت: نشست ها و دوره هایی که برگزار می شود، براساس مسائل مبتلابه در زمینه معارف و اعتقادات طلاب خواهد بود که این امر مستلزم نیازسنجی از مخاطبین است.

در ادامه خانم مقیمی، رئیس اداره معارف قرآن و اهل بیت(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، از برگزاری دوره های دانش افزایی استقبال کرد و بر عقد توافق نامه برای برگزاری بهتر دوره ها و نیز ارائه گواهی شرکت در دوره و دو امضا بودن آن تاکید کرد.

شایان ذکر است در این کارگروه، خانم ها مقیمی، صادقی، رضوی و کلایی از معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران و حجج اسلام والمسلمین فاضل مدیرگروه علمی آموزشی، اعتصامی مسئول امور اساتید و امور آموزشی، سبزواری استاد موسسه در زمینه معارف اهل بیت(ع) و مدیرگروه پژوهشی معارف اهل بیت(ع) و آقای جعفری پور مدیر واحد بزرگداشت و دوره های کوتاه مدت معارفی از موسسه خاتم النبیین(ص) حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظرات