۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۵۳۰
مو به مو؛

حجت‌الاسلام خانجانی: امام خمینی مصلح قرن است

حجت‌الاسلام خانجانی: امام خمینی مصلح قرن است
حجت‌الاسلام رضا خانجانی اصلاح‌گری امام خمینی (ره) در بین امت اسلام را ستود و گفت: حضرت امام خمینی (ره) تفاوت انبیاء و نوابغ علمی را در عمل نشان داد.

حجت‌الاسلام رضا خانجانی عضو گروه مکتب امام ‍و رهبری پژوهشكده باقر العلوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا هر كدام از ابعاد علمی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) را اقیانوسی وسیع در پیش روی انسان عنوان كرد و گفت: در یك نگاه جامع و كلی می‌توان گفت امام خمینی (ره) مصلح قرن است.

این عضو گروه مکتب امام ‍پژوهشكده باقر العلوم، امام خمینی (ره) را به معنای واقعی كلمه شبیه امام معصوم عنوان كرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) به تبعیت از سید الشهدا (ع) احیا و اصلاح دین كرد و تحول‌خواهی در امر دین را مجسم كرد.

وی توضیح داد: تمام لوازم این اصلاح و تحول در شخصیت امام خمینی (ره) جمع بود؛ نگاه جامع ایشان باعث شد بتواند از پس این مسئولیت بزرگ بر آید؛ ایشان تنها یك شخصیت ملی نیست، یك شخصیت اسلامی نیست، بلكه ما حضرت امام را باید در گستره فضای بشریت نگاه كنیم.

حجت‌الاسلام خانجانی ادامه داد: همانطور كه واقعه كربلا برای نجات بشریت بود، در درجه‌ای پایین‌تر، شاگرد امامان معصوم مانند حضرت امام خمینی (ره) چنین نقشی را ایفا كرد؛ در زمانه‌ای كه بشریت به محاق می‌رود، چراغی روشن می‌كند تا بشریت را نجات دهد.

این عضو گروه مکتب امام ‍پژوهشكده باقر العلوم، منافع این حركت را در وهله اول متوجه امت اسلامی دانست و ابراز داشت: از این منافع می‌توان به حركت در راستای وحدت امت اسلامی اشاره كرد؛ مسلمانان به توانایی‌های خودشان واقف و مستحضر قدرت‌ها و امكانات درونی خودشان شدند.

وی آموزش چارچوب قیام علیه دستگاه استكبار را از آموزه‌های عملی امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: این آموزش در كتاب و مقالات علمی به صورت تئوری نیست بلكه در میدان عمل این مبارزه را آموزش داده است؛ این همان تفاوتی است كه شهید استاد مطهری در بیان تفاوت انبیاء و نوابغ علمی بیان می‌كند.

حجت‌الاسلام خانجانی تصریح كرد: امام خمینی (ره) تحول عملی را رقم زد و اسلام را در متن زندگی مردم آورد؛ قدرت‌ها و توانمندی‌ها، بعد سیاسی، اقتصادی و حكومت‌داری اسلام را نشان داد و ثابت كرد اسلام می‌تواند جامعه بشری را مدیریت كند.

این عضو گروه مکتب امام ‍پژوهشكده باقر العلوم، در بیان قیاس بین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: شاید بتوان به لحاظ ویژگی‌ها و خلقیات بین این دو شخصیت تفاوت گذاشت اما به لحاظ مكتبی و وجود رویكرد جامع و غالب در اصلاح‌گری و تحول اجتماعی مقام معظم رهبری لایق‌ترین و شاخص‌ترین شاگرد مكتب امام خمینی (ره) است.

وی افزود: حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای بهتر از همه افراد نگاه تمدنی امام خمینی (ره) را درك، هضم و پیاده كرده است و می‌توانیم بگوییم كه امام خمینی(ره) هنوز زنده است و یك خمینی جدید در عصر حاضر با تمام توانمندی‌های علمی، اخلاقی، تربیتی و تهذیبی هدایت این جامعه را به عهده دارد و توانسته منویات او را محقق كند.

ارسال نظرات