۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۲۳۵۹۷

معاون فرهنگی و قرآنی آستان علی ابن امام محمد باقراردهال کاشان معارفه شد

معاون فرهنگی و قرآنی آستان علی ابن امام محمد باقراردهال کاشان معارفه شد
اصفهان - با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیئت امنای آستان مقدس علی ابن امام محمد باقر(ع) معاون فرهنگی و قرآنی این آستان مقدس در مشهد اردهال کاشان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، در آیین معارفه که صبح امروز با حضور سردار علیزاده، اعضای هیات امنا و مدیر آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) برگزار شد، از خدمات میثم باصری معاون فرهنگی و قرآنی سابق این آستان مقدس تکریم و جواد دهقانی به عنوان معاون فرهنگی و قرآنی جدید حرم منصوب و معارفه شد.

در سوابق دهقانی، ۷ سال مدیریت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق، مدیریت مرکز علوم قرآنی و کانون قرآن و عترت و روابط عمومی این دانشگاه به مدت ۱۰سال به چشم می‌خورد.

وی همچنین مدیریت دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تهران را بر عهده داشته است و سال ۱۳۷۶به عنوان خبرنگار برتر دانشجویی کشور برگزیده شده است.

دهقانی علاوه بر تدریس در مدارس مناطق ۷ و ۳ تهران از سال ۱۳۷۵و دانشگاه‌های کاشان و آران و بیدگل از سال ۱۳۸۵ دبیری کانون فرهیختگان حوزه و دانشگاه، عضویت ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان آران و بیدگل، کانون مداحان و شاعران آیینی و همچنین مجمع قاریان و حافظان هلال را عهده دار است.

وی دانش آموخته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام ره شهرری در رشته الهیات و معارف اسلامی علوم قرآن و حدیث و دارای مقالات متعدد در حوزه قرآن و حدیث و چاپ کتاب‌های «تجلی ذکر الله» از انتشارات موجک، «نمازجمعه در آیینه شریعت» از انتشارات مجلس افروز و ادبستان، حماسه اقتصادی و سیاسی در کلام مقام معظم رهبری و مجموعه شعر «بر بال مرثیه» و «رستاخیز آفتاب» نشر انتشارات مرسل از دیگر آثار وی است.

دهقانی صاحب امتیاز و مدیر مسول نشریه ندای حماسه، مدیر اجرایی روزنامه سراسری سراج، ۳۰ سال فعالیت در عرصه رسانه به عنوان سرپرست و خبرنگار روزنامه قدس آستان قدس رضوی، دبیر سرویس فرهنگی و قرآنی و همکاری با خبرگزاری‌های بسیج، قرآنی ایران ایکنا، ایرنا، ایسنا و آنا خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر سوابق رسانه‌ای دهقانی است و از سال ۱۳۹۹ تاکنون روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان را برعهده دارد.

لازم به ذکر است، امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا مانند جدش در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید، اما به دلیل همزمانی ۲۷ جماد الثانی با دومین جمعه از مهرماه سال خور شیدی، مراسم قالیشویان مردم فین کاشان و تشییع نمادین پیکر مطهر این امام زاده واجب التعظیم همه ساله در دومین جمعه از مهر ماه برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان تنها مراسم مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود و دردومین جمعه از مهر ماه برگزار می‌شود، تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی توسط مردم فین کاشان در یک‌هزار و ۳۱۷ سال قبل است.

مشهد اردهال از توابع شهرستان کاشان در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان واقع شده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات