۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۰۶۵۹۴
حجت الاسلام قلی پور:

هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد

هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد
مازندران - امام جمعه بابلسر، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و گفت: هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جمع تعدادی از نمازگزاران مسجد حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان با تأکید براین که هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی باشد، گفت: باید در هر محله، مساجد به پایگاه های قرآنی تبدیل و نوجوانان و جوانان وارد فضای قرآن شوند.

وی افزود: خانه های قرآنی، مدارس، پایگاه های بسیج و ائمه محترم جماعات و نهادهای فرهنگی همه باید در جذب معارف انسان ساز و ترویج فرهنگ قرآنی اهتمام لازم را داشته باشند و در برابر رهنمودهای قرآنی اخیر مقام معظم رهبری وظیفه دارند.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر ایجاد پایگاه‌های قرآنی در مساجد با هدف تشویق نوجوانان و دستیابی به اهداف قرآنی و بهره گیری از ظرفیت ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته مجمع قاریان قرآن شهرستان بابلسر شکل گرفته و کاروان نور، مسجد به مسجد و محله به محله برنامه های قرآنی اجرا می کنند.

وی، رمضان را ماه آمرزش گناهان و عفو و بخشش‌ و کسب فیوضات معنوی‌ دانست و گفت: خداوند ماه مبارک رمضان ‌را‌ فرصتی ‌برای ‌بندگان خود قرار داده تا بتوانند بهترین‌ بهره را برای بدست آوردن ثواب و آمرزش گناهان ‌کسب‌ کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که‌ باید فرصت‌های زندگی ‌را قدر بدانیم، یکی از این را فرصت ها را بهره مندی از رحمت و مغفرت الهی در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: میهمانی خداوند، به معنای اکرام و رحمت خاص الهی بر بندگان است؛ زیرا بندگان اعم ازمؤمن و کافر درسراسر زندگی خود، در سر سفره اکرام‌ و رحمت الهی نشسته اند، اما مهمانی ماه رمضان، اکرام و رحمت خاص برای روزه داران است.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند، هرکسی از شما مردم اگر بتواند در ماه مبارک رمضان خلق خود را نیکو و خوب کند، برای او به آسانی عبور از صراط ممکن است؛ آن روزی که همه گرفتارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در دعای ماه مبارک رمضان آمده از خداوند متعال می‌خواهیم اخلاق نیکو و حال خوش به همه ما عنایت بفرماید، تصریح کرد: اخلاق دارای ابعاد فردی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که در اخلاق اجتماعی توجه به محرومان پیشی گرفتن در سلام، اطعام دهی و با خوبان نشست و برخواست داشتن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که در اخلاق اقتصادی، حلال خوری مورد تأکید است، ادامه داد: در اخلاق سیاسی نیز بر ولایت مداری و تبعیت از ولایت تأکید بسیار شده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که در ماه رمضان باید با مسجد و قرآن انس بگیریم و بعد از ماه رمضان این انس و معرفت تداوم پیدا کند، بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای خودسازی و تهذیب نفس است.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مسافران و کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند، افزود: در ماه مبارک رمضان با هرگونه تظاهر به روزه خواری باید برخورد شود.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان توجه به امر به معروف و نهی از منکر نیز باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کسانی که توان گرفتن روزه را ندارند، نباید تظاهر به روزه‌خواری کنند./950/

ارسال نظرات