۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۰۳۰۵۹
پژوهشگر رسانه:

جشنواره فجر ثبات مدیریتی ندارد/ حوزه علمیه نیروی رسانه و سینمایی تربیت کند

جشنواره فجر ثبات مدیریتی ندارد/ حوزه علمیه نیروی رسانه و سینمایی تربیت کند
قادری گفت: ما بخشی از پازل حاکمیت هستیم پس نمی توانیم خودمان را از سینما جدا کنیم، لذا حوزه باید نیروهای فاضلی در حوزه رسانه و سینما تربیت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، قادری عضو کمیته نمایش جشنواره در نشست نقد محتوایی جشنواره فیلم فجر که دوشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به قدرت روحانیت در حکومت اسلامی ایران گفت: ما بواسطه این امتیاز همیشه در مقام پاسخگویی خواهیم بود، در این 44 سال حوزه به قدر وسع و اندازه خود برای هنر و رسانه تلاش کرده است.

منتقد فیلم های جشنواره فجر 1400 بیان کرد: وقتی به کارنامه حوزه در این 40 سال نگاه می اندازیم، حوزه کاری که فکر می‌کرده لازم بوده را انجام داده است و با یک نگاه منصفانه در حد عده و عده وظیفه خود را انجام داده است اما نیاز است پژوهشگران منصفی خروجی های حوزه را ارزیابی کنند.

وی برخی از نویسندگان و کارگردانان را تربیت شده حوزه را برشمرد و گفت: نهادهای حوزوی باید گروهایی تربیت کنند تا عملکردهای حوزه علمیه در حوزه رسانه و تربیت نیرو را ارزیابی کنند، ما بخشی از پازل حاکمیت هستیم و متاسفانه خرابکاری های دیگران به پای حوزه نوشته می شود، پس نمی توانیم خودمان را از سینما جدا کنیم، لذا حوزه باید نیروهای فاضلی را در حوزه رسانه و سینما تربیت کند.

قادری عنوان کرد: حوزه باید راه دانشگاه امام صادق (ع) را در مسائل نظری هنر و رسانه دنبال کند، یعنی حوزویان فاضلی که تمام فکر و دغدغه شان رسانه و سینما است را تربیت کند تا در آینده جهت گیری ها را تغییر دهند.

پژوهشگر عرصه سینما اظهار داشت: متاسفانه جشنواره فجر ثبات مدیریتی ندارد، البته برخی از تغییرات به دلیل تغییر دولت ها است اما می توان حداقل میزان را 4 سال نگه داشت تا به تمام افتخارات و ضعف ها پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فجر ما متاثر از جهان و چیزی شبیه زیست سینمایی جهانی است، سینمای ما شانه های لاغرتری دارد که بخواهد در سپهر سینمایی فرهنگی ما جایی داشته باشد.

قادری سینما را جورکش تلویزیون دانست و اظهار داشت: تلویزیون ما محافظه کار است و لذا در این جشنواره شاهد بودیم برخی از فیلم های در قامت تلویزیون در جشنواره فجر به نمایش در آمد.

ارسال نظرات