۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۷۰۱۹۶
صدقه جاریه امام؛

مصوبات خاک خورده در شورای عالی

مصوبات خاک خورده در شورای عالی
حجت‌الاسلام آذربایجانی گفت: بهتر است شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات خودش را تعطیل کند و صرفا به دنبال اجرا باشد؛ چرا اینقدر تعلیق در اجرای سندها رخ می‌دهد؟

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، عضو شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه بهتر است شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات خودش را تعطیل کند و صرفا به دنبال اجرا باشد، یادآور شد: چرا انقدر تعلیق در اجرای سندها رخ می‌دهد؟ مصوبات خوبی در این شورا وجود دارد ولی به عرصه عمل نیامده و خاک می‌خورد.

وی با اشاره به چند نکته در خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا جایگاه خوبی دارد و از توانایی زیادی برخوردار است ولی با این وجود در اجرای وظایف خود موفق نبوده است.

دانشیار گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا رسالت‌ها و وظایف خودش را جدی‌تر پی‌گیری کند و افزود: فعالیت‌های این شورا بروز و ظهور عملی ندارد؛ به عنوان مثال در سیاست‌گذاری‌های علمی، ما شاهد و حدت سروند علمی در کشور نیستیم و هرکسی ساز خودش را می‌زند.

وی همچنین ادامه داد: دانشگاه آزاد یک برنامه جدا دارد، پیام نور برنامه جداگانه خودش را پیگیری می‌کند و دانشگاه دولتی برنامه‌ای مختص خودش دارد؛ چه در مسائل بنیادین و چه در مسائل کاربردی این عدم وحدت رویه وجود دارد.

حجت الاسلام آذربایجانی ضمن بیان اینکه شورای عالی به عنوان یک نهاد بالادستی عمل نکرده، اظهار داشت: عدم وحدت رویه در سایر نهادها نیز جاری است؛ به عنوان مثال در نهادهای فرهنگی نیز این تشتت را شاهد هستیم که هیچ کدام ذیل سیاست‌های کلی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مسائل فرهنگی باید مبتنی بر دانش و عقلانیت حرکت کنیم؛ آیا سیاست‌هایی که طراحی کرده‌ایم متناسب با آخرین نظریات علمی اسلامی است یا خیر؟ خیلی از مصوبات شورا از لحاظ علمی مردود است ولی هنوز بر آن تأکید می‌شود.

ارسال نظرات