۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۷۰۰۶۴
فقیه بصیر؛

خدمات آیت الله یزدی در طول نیم قرن گذشته چندین کتاب می‌شود

خدمات آیت الله یزدی در طول نیم قرن گذشته چندین کتاب می‌شود
آیت الله محمدی عراقی گفت: آیت الله یزدی یک شخصیت انقلابی بود و اگر بخواهیم خدمات ایشان در طی نیم قرن گذشته را جمع‌‌آوری کنیم، چند کتاب می‌شود.

آیت الله محمدی عراقی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا ضمن بیان تسلیت رحلت آیت الله یزدی، گفت: این سرمایه‌های عظیم از دست می‌روند و متأسفانه بعد از اینکه این نعمات الهی از دست می‌روند، تازه متوجه می‌شویم باید قدر آنها را می‌دانستیم؛ تا وقتی هستند آن طور که باید و شاید قدرشان دانسته نمی‌شود و وقتی از دست ما رفتند، دیگر فایده‌ای ندارد.

وی افزود: بیان من ضعیف‌تر و نارساتر از آن است که بتوانم حق این آیت بزرگ و این شخصیت عظیم را بیان کنم؛ به معنای واقعی آیت الله یزدی یک شخصیت انقلابی بود و اگر بخواهیم خدمات ایشان در طی نیم قرن گذشته را جمع‌‌آوری کنیم، چند کتاب می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایشان قبل از انقلاب زندان‌ها، تبعید‌ها و فشارهای زیادی را تحمل کردند و پس از انقلاب نیز زندگی ایشان لحظه به لحظه خدمت به انقلاب بود؛ همه چیزشان را در طبق اخلاص فدای انقلاب و امام کردند و من می‌توانم بگویم ایشان از کسانی بودند که غیر از انجام وظیفه و امتثال اوامر نائب امام زمان(عج)، به چیز دیگری فکر نمی‌کردند. 

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی اولین کسی بود که منزل شخصی‌اش را در خدمت امام بزرگوار قرار داد، تصریح کرد: این مرد بزرگ از سال 42 تا کنون اصلا به فکر خودش نبود؛ تمام وجود خود و خانواده خود را متعلق به انقلاب می‌دانست.

آیت الله محمدی عراقی در پایان ضمن بیان اینکه باید خاطرات و شخصیت این بزرگواران را زنده نگه داشت، تأکید کرد: چند وقت پیش خدمت ایشان بودم و حدود 1 ساعت درباره انقلاب و رهبری سخن گفتند؛ من در آنجا به ایشان گفتم که ای‌کاش این سخنان شما ثبت می‌شد و برای نسل جدید باقی می‌ماند؛ این وظیفه رسانه‌هاست که این سخنان را ثبت و ضبط کنند تا به دست نسل جدید انقلاب برسد./پ201/ب1

ارسال نظرات