۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۹۹۳۱
صدقه جاریه امام؛

ماجرای طرحی که ۷ سال به طول انجامید

ماجرای طرحی که ۷ سال به طول انجامید
حجت الاسلام روانبخش گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷ سال به تدوین سند مهندسی فرهنگی پرداخته که هنوز هم تصوب نشده؛ سخن ما این است که چرا یک طرح باید انقدر وقت بگیرد؟

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به وضعیت فعالیت نهادهای فرهنگی در کشور گفت: برخی از مجموعه‌هایی که بخشی از کار فرهنگی کشور را در اختیار داشتند به نوعی خود را تبرئه می‌کردند و مشکلات فرهنگی کشور را گردن نهاد دیگری می‌انداختند.

وی ضمن بیان هوشمندی رهبر معظم انقلاب در راهبری این مسأله افزود: حضرت آقا بحث مهندسی فرهنگی را از شورای عالی انقلاب فرهنگی طلب کردند؛ ایشان نسبت به مسائل فرهنگی کشور از این شورا مطالبه داشتند و این شورا را مسئول دانستند.

سردبیر نشریه پرتو سخن اظهار داشت: رهبری این دستور را صادر کردند که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مهندسی فرهنگی کشور را به عهده بگیرد؛ در واقع، مصوبات این شورا باید در نهادهای مختلف فرهنگی اجرا شود و وظایف هر نهاد به طور خاص، معلوم شود تا تقسیم کار به درستی صورت پذیرد.

وی انتقادی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کرد و تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۷ سال به این مسأله پرداخت و سخن ما این است که چرا یک طرح باید ۷ سال وقت بگیرد؟ مطالبه ما انقلابی‌ها از این شورا، سرعت عمل و دقت نظر است.

حجت الاسلام روانبخش اذعان کرد: شرایط بدین گونه بود که در سال آخر دولت دهم طرحی در شورای عالی تصویب و ابلاغ شد؛ که این ابلاغ به نوعی با تغییر دولت همراه شد و وقتی دولت یازدهم سر کار آمد، در همان جلسات اولیه این مصوبه را از دستور کار خارج کرد.

وی ادامه داد: رئیس شورا با این ادعا که این طرح ایراد دارد و باید اصلاح شود، آن را به حسام‌الدین آشنا سپرد و هنوز که هنوز است این طرح از نظر آنها اصلاح نشده و در جلسه شورا به میان نیامده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه یادآور شد: انتظار ما از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رئیس شورا را مجاب کنند کار کند؛ اگر هم درون جلسه شورا نمی‌توانند کاری کنند، با رسانه‌ها صحبت و مردم را اقناع کنند.

ارسال نظرات