۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۰۰۸۷۴
حجت الاسلام عامری:

پیام مهم منشور روحانیت، جامعیت و حرکت حوزه در مسیر حق است

پیام مهم منشور روحانیت، جامعیت و حرکت حوزه در مسیر حق است
استاد حوزه گفت: پیام مهم منشور روحانیت، جامعیت و حرکت در مسیر حق حوزه است که به عنوان افق ژرفایی باید لحاظ شود.

حجت الاسلام عامری معاون آموزش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به محوریت و راهبردی بودن بیانیه ها و دست نگاشت های امام راحل خاطرنشان کرد: منشور روحانیت مثل تمام نامه هایی که امام صادر کردند نقشه راه و نکات راهبردی و محوری برای حوزه و روحانیت داشته است و در بخش های علمی و عملی از جامعیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه بیان داشت: پیام مهم منشور روحانیت، جامعیت و حرکت در مسیر حق حوزه است که به عنوان افق ژرفایی باید لحاظ شود، در تعبیرات امام راحل به جوانان آمده است که هنوز هم هستند افرادی که طلاب را از مسیر اصلی خارج کنند اما حوزه با تدبیراتش باید در مقابل آنها بایستد.

معاون آموزش مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء ابراز کرد: از بدنه حوزه جوشش بسیار خوبی شکل گرفته است، مراسمات و حلقه های معرفتی و بصیرتی در راستای توجه به بیانات مقام معظم رهبری شکل گرفته است و این نشان از اعتبار منشور روحانیت در حیطه عملی است.

آسیب جدی تهدید کننده حوزه تحجر است

استاد حوزه علمیه با اشاره به آسیب جدی تهدید کننده حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: چالش اصلی این روزهای حوزه علمیه موضوع تحجر و فهم غلط از سیاست، دین و درک ناقص از فقه است و هنوز هستند برخی طلاب و فضلایی که از فراگرفتن علوم عقلی نهی می کنند، لکن با توجه به شرایط کنونی و نیاز عقیدتی و شبهات رایج در جامعه علوم عقلی بسیار کارگشا هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به تاریخ نهضت ساز تشیع ابراز کرد: تاریخ نشان داده است که هیچ گاه علما از نهضت دست نکشیدند حتی در شرایط سخت و بحرانی پا به پای مردم پیش رفتند و استقامت کردند تا این نهضت ادامه یابد./811/ت303/ب1

ارسال نظرات