۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۹۵۲۷۵
آیت الله طه محمدی:

وظیفه انجمن های مردمی از بین بردن آسیب های اجتماعی است + فیلم

وظیفه انجمن های مردمی از بین بردن آسیب های اجتماعی است + فیلم
امام جمعه همدان گفت: یکی از وظایف انجمن های مردمی از بین بردن آسیب های اجتماعی در جامعه است که از طریق پایگاه های مردمی این موضوع امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار سمن های استان همدان با تاکید بر جایگاه بالای افراد خیر خاطر نشان کرد: کسی که به بنده خداوند رحم کند خدا نیز به او رحم خواهد کرد.

وی افزود: حضور سازمان های مردم نهاد در جامعه که وابستگی به جایی ندارند و برای رضای خدا مشغول فعالیت هستند بسیار با ارزش است.

آیت الله طه محمدی با بیان این که نباید کورکورانه از کسی تقلید کرد اظهار داشت: اگر مراقب نباشیم و حواس خودمان را جمع نکنیم نه تنها دنیا بلکه آخرت خود را نیز از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرد: علاج واقعه را باید قبل از وقوع انجام داد چرا که متاسفانه فساد در جوامع بشری همانند قارچ در حال رشد است و اگر آگاه نباشیم زندگی همه ما از بین خواهد رفت.

امام جمعه همدان ایجاد بعضی از بدعت ها را نادرست دانست و گفت: برگزاری مراسم نوعید در روز عید که مردم مشغول شادی هستند اشتباهی است که نیازمند تغییر در ان هستیم.

وی ادامه داد: شاید کسی در آن روز برنامه جشن دارد اما به دلیل برگزاری نوعید یکی از آشنایان نمی تواند به راحتی به مراسم خود برسد و آن را برگزار کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از مشکلات و رفتارهای نادرست را مراسم های سنگین تحمیلی به خانواده متوفی عنوان کرد و بیان داشت: رسمی که به اشتباه ایجاد شده است و هنوز کسی را که از دنیا رفته است را خاک نکرده اند در بلندگو اعلام می کنند که در فلان سالن حتما برای صرف غذا همه بیایند.

وی اظهار داشت: این رسم گناه و حرام است چرا که صاحب عزا دیگر مصیبت خود را فراموش می کند و ناراحت چگونگی برگزاری مراسم خواهد بود.

آیت الله طه محمدی به نقش سمن ها در بین مردم و در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این انجمن های مردمی از بین بردن و کم رنگ کردن آسیب های اجتماعی در جامعه است که از طریق پایگاه های مردمی این موضوع امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که همدان با آن مواجه است پایین بودن آمار تولد می باشد و نتیجه آن که افزایش تعداد جمعیت سالمند در همدان است در بلند مدت مشخص خواهد شد و آن زمان دیگر کاری نمی توان انجام داد./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 4
هادی شاملو
ارسال نظرات