۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۵۰۰۴
آیت الله طه محمدی تاکید کرد؛

لزوم تاسیس وزارت امر به معروف در کشور

لزوم تاسیس وزارت امر به معروف در کشور
امام جمعه همدان گفت: برای یک کشور اسلامی این یک عیب است که وزارتی به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار جمعی از انجمن های دانشجویی با بیان این که طلب کردن همه موضوعات از یک نفر امر محالی است اظهار داشت: مدیران در هر جایی که قرار دارند باید گوش شنوایی برای دردهای مردم داشته باشند و مردم هم باید او را حمایت کنند.

وی حضور مردم همدان را در نمازهای جمعه چشم گیر عنوان کرد و گفت: به لطف خداوند شهر دارالمومنین همدان دارای جمعیت خوبی در نمازهای جمعه است که باید سعی کنیم این تعداد را نیز افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: ما در بهترین زمان قرار داریم از این رو باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم که در این راستا انجمن های دانشجویی می توانند نقش های به سزایی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: درخواست از یک مدیر یا مسؤول به این معنی نیست که او را مورد حمله قرار دهیم و او را همانند یک سیبل بدانیم بلکه باید نحوه صحیح گفتار و ارائه مطلب و مشکل را نیز بدانیم.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف در جامعه بیان داشت: برای یک کشور اسلامی این یک عیب است که وزارتی به نام امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد که در آن جا به صورت اساسی به این امر مهم پرداخته شود.

وی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج ها نیز گلایه کرد و گفت: در همدان با کمک دفتر بنده و جمعی از بزرگان همدان مجمعی را به نام صیانت از خانواده راه اندازی کرده ایم که در آن بسیاری از پرونده های طلاق را به سازش رسانده ایم.

امام جمعه همدان ادامه داد: از بچه های طلاق در آینده نمی توان انتظارات بالایی را متصور بود بنابراین باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع طلاق به کار گیریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه دو بن بست در این موضوع وجود دارد یکی اعتیاد است و دیگری موضوع خیانت بین زن و شوهر که نیازمند توجه بسیار ویژه است و بنده از همین جا از همه کارشناسان و پژوهشگران می خواهیم که در این دو بن بست ما را یاری دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطاب به مدیران دانشگاه ها تاکید کرد: دانشگاه باید علومی که آموزش می دهد را به صورت کاربردی برای دانشجویان مطرح کند چرا که متاسفانه دانشگاه های ما تنها رئیس جمهور تولید می کند نه نیروی کار./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات