۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۰۰۱۳۳
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطرح کرد؛

اهمیت علم نجوم در امور عبادی و معاش انسان

امام جمعه بوشهر گفت: علم نجوم دانشی است که انسان همواره به دنبال کشف آن بوده است و این علم در مجموعه معارف فرا اسلام بسیار اهمیت دارد.
آیت الله صفایی بوشهری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست ستاد استهلال استان بوشهر یکی از کارهای مهم در عرصه حیات انسانی را رصد تقویمی عنوان کرد و گفت: بسیاری از برنامه های زندگی طبیعی و عبادی انسان نیازمند شناخت ایام و تحقق وقوع زمانی خاص مثل ماه مبارک رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از دیرباز در حوزه معارف اسلامی، بحث نجوم جدی بوده است بیان داشت: کار رصد نجومی کاری است که هم در حوزه علم و هم در عرصه مدیریت امور معاش و امور عبادی بسیار مهم است و بسیاری از دانشمندان و فقهای بزرگ ما به این معنا پرداخته اند.

امام جمعه بوشهر یکی از آرزوهای بشر را کشف نجوم عنوان کرد و ابراز داشت: علم نجوم دانشی است که انسان همواره به دنبال کشف آن بوده است و این علم در مجموعه معارف فرا اسلام بسیار مهمی دارد.

آیت الله صفایی بوشهری علم نجوم را یکی از علم های مورد علاقه مردم دانست و بیان کرد: همواره نگاه و آرزوی بشر این بوده که نجوم را کشف کند و در رابطه با زندگی خود از این مقوله استفاده کند و استان بوشهر به خاطر وضعیت جغرافیایی خاص، یکی از مناطقی است که از دیرباز در رابطه استهلال از آن استفاده می شده است./۸۳۳/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات