۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۹۵۳۵۶
مدیر حوزه علمیه امام خمینی نهاوند:

عدم وابستگی به خارج راه حل مشکلات اقتصادی کشور است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی نهاوند گفت: وابستگی کشور در رفع نیاز ها به کشورهای دیگر سبب ایجاد مشکلات و ضعف اقتصادی می شود و برای رسیدن جامعه به استقلال، مدیریت مناسب لازم است.
جنگ اقتصادی  اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام صادق صالح، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره مشکلات اقتصادی جامعه و راه حل آن، گفت: یکی از دلایل به وجود آمدن مشکلات اقتصادی جامعه وابستگی کشور از جهات مختلف به کشورهای دیگر است و ما هر قدر این وابستگی را کمتر کنیم در مشکلات موفق تر خواهیم بود.

وی ادامه داد: عواملی دیگر مانند تنبلی و کم کاری افراد جامعه نیز در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی مؤثر است ولی مهمترین عامل همان وابستگی و عدم استقلال است که تنبلی و کمکاری را نیز بیشتر می کند.

حجت الاسلام صالح بیان کرد: ایجاد عدم وابستگی و القای حس استقلال به جامعه خود یک نوع مدیریت است و وقتی این حس در بین افراد و اقشار مختلف جامعه به وجود آید، بقیه مشکلات هم در پی آن حل خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نظام بانکی و تأثیر منفی که بر اقتصاد دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی نظام بانکی کشور و با نگاه به اصولی که در دین ما و روایات مشخص شده است، این سیستم بانکی با اصول بانکداری اسلامی مغایرت دارد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند ابراز داشت: در مباحث اسلامی به قرض الحسنه سفارش و ربا حرام شمرده شده است، اما متأسفانه این موضوع تحت الشعاع سیستم بانکی قرار گرفته است و فقط نامی از آن باقی مانده است و باید گفت که این نظام بانکی آسیب های جبران ناپذیری را به اقتصاد جامعه وارد می کند.

وی درباره موانع کسب و کار در کشور و عدم توجه به این مسأله، گفت: یکی از اساسی ترین عواملی که سبب ایجاد مشکل کسب و کار در جامعه شده این است که متأسفانه جوانان جامعه ما از ابتدا هدفشان مشخص نیست و نمی دانند چه مسیری را باید طی کنند.

حجت الاسلام صالح افزود: ما جوانان را طوری تربیت نمی کنیم که بتوانند با توجه به علایق و استعدادهایش و نیاز جامعه مسیر مناسب را طی کنند، باید گفت که در این موضوع کم کاری شده است و به استعدادیابی و جهت دهی جوانان توجه نمی شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بسیاری از جوانان به شغل نیاز دارند و به دلیل این که از ابتدا هدف و انگیزه نداشته اند الان با مشکل مواجه شده اند و یا اگر می خواهند کاری را شروع کنند، به سراغ وام گرفتن از بانک ها می روند که این موضوع مشکل را دو چندان می کند، همه باید بدانیم که مشکل کسب و کار بیشتر ذهنی و تربیتی است و برای رفع این معضل باید تلاش کنیم./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات