۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۱۸۶
آیت‌الله نمازی در دیدار معاون حمل و نقل اصفهان:

وضعیت نامناسب جاده‌ها باید رسیدگی شود

نماينده ولي فقيه دركاشان، زيرساخت هاي جاده اي در ايران را مناسب و با كيفيت ندانست و از وزارت راه و شهرسازي خواست تا براي كيفيت جاده هاي كشور تدبير لازم را داشته باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار با معاون حمل و نقل استان اصفهان، از حوادث و تلفات رانندگي به عنوان يكي از مسائل مهم در كشور، نام برد و گفت: در حوادث و تلفات رانندگي در ايران  عوامل مختلفي نقش دارند كه اين عوامل بايد توسط كارشناسان، شناسايي و كارشناسي شود.

وي از عوامل انساني بعنوان اولين عامل تصادفات و تلفات رانندگي در ايران نام برد و افزود: عجله و شتابزدگي، كم حوصله‌گي و عدم تحمل بالا در رانندگان حتي براي توقف يك دقيقه‌اي چراغ قرمز كارشناسان بايد كارشناسي‌ و تدبير كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به صبر و تحمل بالا در فرهنگ رانندگي كشور غربي، عنوان كرد: آموزش، فرهنگ سازي، جريمه هاي سنگين و همكاري مردم با پليس دركشورهاي غربي از عوامل مهم بازدارندگي حوادث و تلفات رانندگي در كشورهاي غربي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري بر آموزش و فرهنگي سازي ريشه اي قوانين راهنمايي و رانندگي در ايران تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: آموزش و فرهنگ سازي بايد از خانواده و در ادامه از دوره ابتدايي و متوسطه تا دانشگاه ادامه داشته باشد.

آيت الله نمازي در عين حال آموزش صرف را تنها جوابگوي تبيين فرهنگ راهنمايي و رانندگي در جامعه ندانست و گفت: آموزش تنها جوابگو نيست، عالم بودن مساوي با عمل كردن نيست چرا كه  همه انسانها با وجود اينكه مي دانند دروغ و غيبت حرام است، اما باز هم دروغ و غيبت مي كنند.

آيت الله نمازي همچنين بر لزوم كيفي سازي خودروهاي داخلي تا رسيدن به استانداردهاي جهاني تأكيد كرد و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اقداماتي براي كيفيت خودروهاي داخلي انجام شده است اما جوابگو نبوده، ضمن اينكه مسؤولان نيز به عدم كيفيت خودرو هاي داخلي اقرار دارند و معتقد هستند خودروهاي داخلي استاندارد و كيفيت لازم را ندارد.

به گفته وي، عدم كيفيت توليدات ايران در كشورهاي ديگر از جمله سوريه و عراق سبب ضربه زدن به جايگاه ايران و از دست دادن اعتبار خودرو ساخت ايران مي‌شود.

نماينده ولي فقيه دركاشان، زيرساخت هاي جاده اي در ايران را مناسب و با كيفيت ندانست و از وزارت راه و شهرسازي خواست تا براي كيفيت جاده هاي كشور تدبير لازم را داشته باشد.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر اينكه جاده هاي كشور استاندارد و ايمن نيستند، خطاب به آقاي آخوندي وزير راه و شهرسازي گفت، شما براي اصلاح جاده ها مي‌خواهيد چكار كنيد؟/1307/  ۲۰۲/ص

ارسال نظرات