۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۲۶۴۶۶
کارشناس مسائل مذهبی:

صبر و تقوا رمز پیروزی بر دشمنان است

حجت الاسلام حدادپور صبر و تقوا را رمز پیروزی شیعه بر دشمنان دانست و گفت: اگر شیعه در برابر تهاجمات دشمن از اعتقادات خود دست برید و کناره گیری کرد خسر الدنیا و الاخرة می شود.
ولادت امام سجاد ع

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با شیوه های ضربه زدن دشمن و راه های  مقابله با آن، گفت: زندگی هر فردی سه ضلع و ساحت دارد، ضلع اول آبرو و حیثیت، ضلع دوم موقعیت و مقام فرد در جامعه و سومین آن جسم و تن  است.

 

وی ادامه داد: دشمن اگر باهوش باشد هیچ گاه اول به جسم شما آسیب نمی رساند بلکه اول کاری می کند که شما را از چشم بیندازد و حیثیت و موقعیت شما را از بین ببرد، دشمنان ضلع اول  و دوم را در مورد همه شهدای کربلا اجرا کردند و آن ها را در بین دو راهی قرار دادند، همیشه کسانی که برای دفاع از دین ایستادگی می کنند زودتر مورد هجمه دشمن قرار می گیرند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: اگر شیعه در برابر تهاجمات دشمن از اعتقادات خود دست برید و کناره گیری کرد خسر الدنیا و الاخرة می شود، سقای کربلا کسی بود که سه ضلع زندگی اش به مخاطره افتاد و چشم از دنیا و مادیات شست و فقط به یک مسیر تمرکز کرد و به پیشوای خود اقتدا کرد.

 

حجت الاسلام حدادپور، اظهار داشت: گاهی اوقات آنقدر عرصه را بر انسان تنگ می کنند که مردن از همه چیز برای انسان شیرین تر می شود، در واقعه کربلا بر حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) فشار شدید وارد شد ولی محکم ایستادند و صبر و تقوا پیشه کردند و همین صبرشان شیعه و بنی هاشم را نجات داد.

 

وی در ادامه گفت: شهید بهشتی در 4 سال آخر زندگی شان هر روز به جز روزهای تعطیل یک تیتر بر ضدشان در روزنامه ها چاپ می شد و چهره ایشان را به عنوان جلاد نظام جلوه دادند و کاری کردند که زن و فرزندان ایشان مجبور بودند در بیرون از منزل نامشان را تغییر دهند.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: فقط حضرت امام(ره) توانست او را آرام کند و خبر شهادتش را با لبخند به ایشان رساند، در آیه 125 سوره آل عمران خداوند می فرماید: اگر صبر و تقوا پیشه کنید چون کافران بر سر شما شتابان بیایند خدا 5هزار فرشته را با پرچمی که نشان مخصوص سپاه اسلام است به مدد شما می فرستد.

 

حجت الاسلام حداد پور توضیح داد: اگر دشمن احساس کرد شما خسته شده اید، رو دست خورده اید و آمادگی ندارید و به مسیر خود شک دارید از همان لحظه شما را شکست خورده فرض می کند، شما باید صبر و تقوا پیشه کنید و به پیروزی خود ایمان داشته باشید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امام سجاد(ع) سخنرانی و سکوتشان به موقع و به جا بود و فقط در سه جا سخنرانی کردند، حتی در دو مورد عمه شان را دعوت به سکوت کردند و سکوت حضرت زینب(س) را مدیریت کردند، هرگز چهره مصیبت زده به خودشان نگرفتند و از مردم روی گردان نشدند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: اگر امام سجاد(ع) زبان مناجات را انتخاب نمی کردند و فقط روضه می خواندند هرگز به نتیجه نمی رسیدند، امام زین العابدین(ع) اندیشه و اعتقادات خود را در قالب دعا به مردم معرفی کردند که سرشار از معارف است، امام سجاد(ع) مصداق کامل سلاحه البکاء بودند و گریه ایشان فقط در خلوت بود./302/869/ب1

ارسال نظرات