۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۳۱۷۵۸۲

حقوقدانان فلسطینی خواستار مجازات سران رژیم صهیونیستی شدند

خبرگزاری رسا ـ دو حقوقدان فلسطینی خواستار مجازات سران رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوزاتش علیه کودکان فلسطینی شدند.
شکنجه و آزار هدفمند کودکان فلسطيني از سوي ارتش اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دو حقوقدان از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا پرونده بازداشت کودکان فلسطینی و جنایات دشمن صهیونیستی علیه آنان را به دادگاه های بین المللی ارجاع دهند تا مقامات این دادگاه های دشمن صهیونیستی را به خاطر ارتکاب این جنایات محاکمه و مجازات کنند.

 

آنان خاطرنشان ساختند که ارتش اسرائیل از یگان‎های عرب نما برای بازداشت این کودکان استفاده می کند، این بازداشت ها در شهر قدس و محله های آن به اوج خود رسیده است، ماموران این یگان ها کودکان فلسطینی را به هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار می دهند و از آنان بازجویی به عمل می آورند، بی آنکه شرایط سنی و وضعیت جسمی آنان را در نظر بگیرند که این اقدام به مثابه نقض منشور جهانی حقوق کودکان است.

 

گفتنی است که تعداد کودکان اسیر در زندان های اسرائیلی به 450 تن می رسد. عیسی قراقع، رییس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت که اشغالگران صهیونیست این کودکان را به هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهند.

 

از سوی دیگر، عصام یونس، رییس مرکز حقوق بشر المیزان گفت که اقدام اشغالگران صهیونیبست به بازداشت کودکان و ضرب و شتم آنان به مثابه نقض خطرناک مبانی و اصول قوانین بین المللی است.

 

یونس افزود که کودک از منظر قوانین بین المللی افراد زیر 18 سال را شامل می شود.

 

وی تاکید کرد که اسرائیل کودکان بین 12 تا 14 سال را بازداشت می کند که این اقدام به مثابه نقض حقوق کودکان است.

 

عصام یونس یادآور شد که کودکان فلسطینی قربانیان تجاوزات و رفتارهای وحشیانه اشغالگران صهیونیست هستند.

 

 وی خاطرنشان ساخت که اشغالگران صهیونیست همچنین به سیاست شهرک سازی و قتل عام عامدانه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه ادامه می دهند.


مجامع بین المللی را مسؤول تجاوزات اسرائیل علیه فرزندان ملت فلسطین خواند و تاکید کرد که جنایات اشغالگران صهیونیست در برابر دیدگان جهانیان صورت می گیرد.

 

یونس از جهانیان خواست تا برای پایان بخشیدن به جنایات ارتش اسرائیل علیه کودکان فلسطینی در سرزمین های اشغالی دست به تحرکات فوری بزنند.

 

وی یادآور شد که بازداشت کودکان فلسطینی در کرانه باختری و قتل عام آنان و مصادره زمین های فلسطینیان و مصادره آنها و یهودی سازی قدس و تداوم محاصره نوار غزه به مثابه نقض حقوق ملت فلسطین و قوانین بین المللی است.

 

رییس مرکز حقوق بشر المیزان  تاکید کرد که باید همگان برای پایان بخشیدن به تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست علیه فرزندان ملت فلسطین؛ به ویژه کودکان دست به تحرکات فوری بزنند.

 

وی از مجامع بین المللی خواست تا به وظایف قانونی خود در قبال کودکان عمل کنند.

 

احمد صلاح الدین، عضو جنبش جهانی دفاع از کودکان همسو با عصام یونس اظهار داشت که تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان صورت می گیرد که با تمامی قوانین و موازین بین المللی تضاد دارد.


احمد صلاح الدین افزود که اشغالگران صهیونیست به منظور تضعیف روحیه کودکان فلسطینی دست به سرکوب آنان می زند،


وی خاطرنشان ساخت که طبق قوانین بین المللی و بشردوستانه بازداشت و قتل عام کودکان فلسطینی یک جرم است.

 

وی از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا از کودکان فلسطینی در برابر جنایات ارتش اسرائیل حمایت به عمل آورد و در کنار آنان بایستد و تمامی نیازهای آنان را فراهم کند.

 

صلاح الدین، تشکیلات خودگردان را به کوتاهی در زمینه محاکمه و مجازات اسرائیل متهم کرد.

 

وی از وزارت امور خارجه دولت رامی حمد الله خواست تا تمامی پرونده های مربوط به جنایات ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه کودکان فلسطینی را به دادگاه های بین المللی؛ به ویژه دیوان کیفری بین المللی ارائه کنند.

 

این چهره حقوقی فلسطین ضمن هشدار درباره ادامه جنایات اسرائیل علیه کودکان فلسطینی، از کشورهای عربی خواست تا ائتلافی را برای اعمال فشار بر سران تل آویو جهت خاتمه دادن به این تجاوزات تشکیل دهند./994/ب102/د

ارسال نظرات