۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۴۹۶۰۱
آیت الله شبستری:

اعتدال اصلی‌ترین سفارش اخلاقی قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که آموزه‌های دینی با افراط و تفریط مخالف است، گفت: اعتدال اصلی‌ترین سفارش اخلاقی قرآن کریم است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، با حضور در استودیوی برنامه آفتاب شرقی به تبیین مسائل اخلاقی در آیات قرآنی پرداخت و اظهار داشت: در تمام شئون زندگی باید اعتدال را رعایت و از افراط و تفریط دوری کنیم.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که آموزه‌های دینی با افراط و تفریط مخالف است، گفت: اعتدال اصلی‌ترین سفارش اخلاقی قران کریم است، اگر امروز شاهد ظهور گروهک‌ تروریستی داعش در منطقه هستیم و جنایات بی‌شرمانه آنان بهت جهانیان را برانگیخته است، نشان از انحراف داعشیان از اسلام و قران اصیل است.

 


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تفکرات الحادی و ضداسلامی داعش از سوی اهل سنت نیز مطرود است، خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی با تحرکات افراطی این گروهک تروریستی مخالف است، در حقیقت اغلب مبانی اسلام بر صلح، محبت، عطوفت و مهربانی استوار است.

 


امام جمعه تبریز ادامه داد: از سوی دیگر ابراز محبت افراطی به اهل بیت عصمت و طهارت نیز مذموم شناخته می شود، چنانکه برخی فرقه‌های ضاله حضرت علی(ع) را تا مقام خدایی بالا برده‌اند، در حالی که آن حضرت نیز مانند دیگر مردم، بشر بوده و مقام عصمت داشته است.

 


آیت الله شبستری تصریح کرد: برخی فرقه‌های دیگر نیز هستند که با ترویج قمه‌زنی این‌گونه القا می کنند که اهل بیت راضی به این خون‌ریزی‌هاست، در حالی که این تشیع بنا به فرموده رهبری، لندنی بوده و به دنبال اجرای دستورات اربابان انگلیسی خود در منطقه است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به تبیین اوصاف عبادالرحمان پرداخت و گفت: خداوند دستور می دهد باید از کبر و غرور اجتناب کنید، همچنین سفارش دارد حلم و بردباری در برابر نادانان داشته باشیم، دستور سوم نیز راجع به اعتدال به میانه‌روی است.

 


آیت الله شبستری در پایان با اشاره به دیگر اوصاف بندگان حقیقی الهی از دیدگاه آیات قرآنی ادامه داد: خداوند متعال در آیه‌ دیگری می فرماید؛ عبادالرحمان کسانی هستند که به شهادت دروغ تن نمی دهند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات