۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۲۱۹۱۷
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد:

تهیه جهیزیه نوعروسان خراسان جنوبی در قالب طرح پیوند آسمانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که ترویج فرهنگ ازدواج آسان به تنهایی کافی نبوده و باید در این زمینه به صورت عملی توسط خیران و مردم فعالیت و گام موثری انجام شود، گفت: تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، با کمک خیران و اهدای آن به صورت محرمانه به خانواده ها از فعالیت های موثر سازمان اوقاف در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان است.
حجت الاسلام محمد طاهر گرايلي مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این این که در حال حاضر با توجه به افزایش سن ازدواج و تبعات ناشی از آن از جمله تهدید نسل و مشکلات امنیتی ناشی از آن پرداختن به مسئله ازدواج به هنگام و آسان نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، گفت: متاسفانه در کشور ما در شرایط  کنونی عوامل زیادی موجب شده که دختران و پسران دیر ازدواج کنند که نداشتن جهیزیه و تامین هزینه های اولیه ازدواج از این جمله است.

 

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر به جای این که موانع ازدواج از مسیر جوانان برداشته شود با تاخیر در پرداخت وام های ازدواج و سخت گیری های ناشی از چشم و هم چشمی نه تنها زندگی جوانانی که در شرف ازدواج هستند با مشکل مواجه شده بلکه بسیاری از زوج های جوان به دلیل همین مشکلات مدت کوتاهی پس از عقد متارکه می کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که باید دیدگاه زوج های جوان و خانواده های آنها و مسؤولان نسبت به آغاز زندگی مشترک و هزینه های ناشی از آن تغییر کند، گفت: متاسفانه امروز تجمل طلب و چشم هم چشمی به مهم ترین مانع در مسیر ازدواج تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که در اسلام هیچ بنایی مستحکم تر و مقدس تر از خانواده نیست و پیامبر (ص) همواره زمینه ازدواج عده زیادی از جوانان را فراهم کرده و به صحابه و عموم مردم توصیه می کردند در امر ازدواج جوانان پیش قدم باشند، ادامه داد: سازمان اوقاف در راستای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان و به موقع با تهیه جهیزیه نو عروسان با کمک خیران قصد دارد گام موثری در راستای کاهش سن ازدواج در خراسان جنوبی بردارد.

 

وی با اشاره به این که در سال گذشته بیش از 700 نوعروس با کمک خیران جهیزیه دریافت کرده اند، گفت: فراهم کردن بستر ازدواج جوانان هم یکی از نیازهای روز است که مردم و خیران با وقف در این زمینه می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از برگزاری جشن پیوند آسمانی بیش از هزار زوج جوان در بقاع متبرکه خراسان جنوبی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) خبرداد و گفت: هزینه های ریالی لازم برای انجام این کار از محل نیات واقفان و با کمک خیران تامین خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به این که باید تمامی نهادها با کمک یکدیگر در امر ازدواج همکاری کنند تا سن ازدواج به روند طبیعی خود برگردد، یادآور شد: تاخیر در سن ازدواج شاید در حال حاضر به نظر بیشتر افراد چیزی طبیعی باشد ولی متاسفانه این موضوع در درازمدت حیات سیاسی و اجتماعی مملکت را در معرض آسیب قرار می دهد. /968/ت303/ب

ارسال نظرات