۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۳۱۴
از سوی سخنران حرم رضوی مطرح شد؛

ویژگی‌ های عباد الرحمان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی رسانه ملی، گفت: عبادتی که با معرفت، بصیرت و شناخت باشد، نافع است از این رو کسانی که در مسیر سلوک عبادتی نافع داشتند عبادالرحمان نام گرفتند.
حجت الاسلام ميثم علي پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام میثم علی پناه، کارشناس مذهبی رسانه ملی، امروز در رواق امام خمینی(ره) به تبیین و تشریح ویژگی عبادالرحمان پرداخت و عبادت بدون ولایت را دور از عبودیت دانست.

 

 وی تصریح کرد: هر عبادتی مخصوصا عبادت بدون ولایت، بدون ولایت امیرالمومنان(ع) نمی تواند انسان را به عبودیت برساند، عبادت بدون ولایت ممکن است دست به هر جنایتی بزند، همچون کسانی که لبهایشان از کثرت ذکر خدا چاک چاک شده و پیشانی هایشان براثر کثرت سجده فرورفته بود، اما در برابر امیرالمومنان(ع) ایستادند و مقابله کردند.

 

سخنران حرم رضوی عنوان کرد: عبادتی که قریب با معرفت، بصیرت و شناخت باشد، نافع است از این رو کسانی که در مسیر سلوک عبادتی نافع داشتند عبادالرحمان نام گرفتند.

 

وی با اشاره به ملاک و ویژگی های عبادالرحمان در آیات سوره فرقان گفت: قرآن آراسته بودن به تواضع را در صدر معیارها قرار داده است و فرموده: "عبادالرحمان کسانی هستند که روی زمین محکم و باتکبر گام برنمی دارند." زیرا مهم ترین سنگ برسرراه سالک غرور است.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی شرط سلوک علی الله را رهایی از خودبزرگ بینی و عجب عنوان کرد.

 

حجت الاسلام علی پناه افزود: مدارا کردن با جهل افراد نادان از ملاک های دیگر عبادالرحمان است که از جهالت نادانان به طور مسالمت آمیز عبور می کنند و با آنان در گیر نمی شوند.

 

وی با بیان این که اسلام دین رحمت و پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین است، تصریح کرد: قدم برداشتن برای ارحامی که به هر دلیل قطع ارتباط کرده اند، از ویژگی های عبادالرحمان است.

 

 کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: عبادالرحمان با عظمت روح و نداشتن کینه توزی و تنگ نظری از خطای دیگران می گذرند؛ بدی مردم را با خوبی پاسخ می دهند، و مردم جاهل را با خوبی خود عفو می کنند؛ این ویژگی در عبادالرحمان ثابت شده است.

 

در پایان نیز، همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی و متبرک ائمه بقیع به دست وهابیت، زائران و مجاوران طی مراسمی سرشار از حزن و اندوه این اقدام وهبیت را محکوم کردند./9312/پ202/ب4

ارسال نظرات