۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۱۰۹۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای آگاهی بخشی دینی مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران، هدایت و آگاهی آحاد مردم را رسالت مهم مبلغان دینی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزنده ترویج آگاهی های دینی و هدایت بخشی مردم است.
اعزام مبلغان

حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان فرصت گرانقدر خودسازی و تعالی انسان  است که باید به بهترین نحو ممکن در راستای تقرب الی الله گام برداریم.

 

وی با بیان این که از ماه مبارک رمضان باید بهره شایسته ای را ببریم، گفت: خداوند منان برخی زمان ها را برای ما قرار داده است تا به وسیله آن بتوانیم به درگاه او قرب و منزلت پیدا کنیم که این ماه مبارک فرصتی ارزنده در این راستا است.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که ماه رمضان ماه بزرگی بوده که مملو از برکات و ثمرات ارزنده است، گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تکامل معنوی انسان است که خداوند منان هر چه را که مفید به حال تکامل بشریت بوده در این ماه قرار داده است که باید بهره کافی را از آن ببریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما مبارک رمضان ماه بسیار پر خیر و برکتی بوده است، گفت: قبولی طاعات و عبادات در این ماه بستگی به اخلاص و ارادت ما دارد که باید قدر لحظه لحظه های نورانی این ماه را بدانیم.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان بسیار با فضیلت بوده که قرآن کریم می فرماید این ماه ماهی است که خداوند حقیقت قرآن را نازل کرده است، بیان داشت: ماه رمضان تنها اختصاص به نزول قرآن ندارد و تمام کتب نازل شده بر انبیاء در این ماه بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند منان به ماه رمضان عنایت ویژه ای دارد که برکات و فیوضات ارزنده ای را در آن قرار داده است، خاطرنشان کرد: انسان باید  در تلاش باشد تا این ماه گرانقدر را به نحو شایسته ای درک کند که درک والا نسبت به این ماه ثمرات ارزنده ای برای انسان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر این که عده ای ماه رمضان را با لذت خاصی در وجود خود درک می کنند، گفت: انسان باید به باطن اعمال خود توجه داشته و اهتمام ارزنده ای را در این راستا داشته باشد که ارزش بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به این که ماه رمضان فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با تهذیب نفس و اهتمامی ارزنده خود را به تعالی و تکامل نزدیک کند که سعادت انسان در گرو عمل به تعالیم والای دینی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه رمضان رحمت و مغفرت را به همراه خود دارد، ادامه داد: هر کسی که در زمره انسان قرار دارد خداوند منان او را برای این ماه دعوت کرده است.

 

وی ماه مبارک رمضان را یکی از راه های رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: فرصتی که در این ماه به وجود آمده باید یک نقش بسیار مؤثر در دل و جان امت اسلامی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، هدایت و آگاهی آحاد مردم را رسالت مهم مبلغان دینی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزنده ترویج آگاهی های دینی و هدایت بخشی مردم است./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات