۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۵۵۷

«انتخابات، چرا و چگونه» رونمایی شد

خبرگزاری رسا - کتاب «انتخابات، چرا و چگونه»، مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری درباره انتخابات در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رو نمایی شد.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب «انتخابات، چرا و چگونه» که شامل مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری درباره انتخابات است عصر امروز 12 اردیبهشت با حضور سعید اشیری مولف کتاب و همچنین محمد حسین زمانی نویسنده و شاعر و جمعی از اهالی فرهنگ در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری رونمایی شد.

 

اشیری مولف این کتاب در این مراسم گفت: این کتاب شامل سخنرانی های مقام معظم رهبری از سال 68 تا 92 در مورد انتخابات است و در 8 فصل موضوعی سازماندهی شده است که فرازهای اصلی و کلیدی از این سخنان را در خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: فصل اول انتخابات و مردم سالاری اسلامی را در بر می گیرد و در آن مقام معظم رهبری انتخابات را لیله القدر نظام اسلامی می‌دانند و شرکت در آن را یک وظیفه و ارزش شرعی عنوان می کنند.

اشیری درباره فصل دوم از این کتاب گفت: فصل دوم رویکرد اخلاق مداری در انتخابات را در بر می‌گیرد و رعایت حق و حقوق را موضوع اصلی خود قرار داده است. در ادامه مقام معظم رهبری درباره اخلاق انتخابات تاکید می کنند که باید احترام و شخصیت کسانی که رد صلاحیت می شوند حفظ شود و نباید اجازه داد که جوانان بازیچه دست غربی ها شوند.

وی افزود: در فصل دوم به ملاک های انتخابات سالم پرداخته شده و ویژگی‌های فرد اصلح در آن آمده است. همچنین دوری از اشرافیت، اعتقاد به اسلام و دارا بودن ارزش های انسانی نکته دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است.

 مولف کتاب «انتخابات، کتاب چرا و چگونه؟ » گفت: در فصل پنجم و ششم به مساله فتنه اشاره شده است و در آن به مجموعه سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات خرداد ماه 92 و مشارکت مردم در آن پرداخته شده است.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی رحمة الله علیه برپاست./992/د102/ق

ارسال نظرات