۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۹۹۰۶۲
رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس:

سینمای ایران نتوانسته به امام حسین ادای دین کند

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: سینمای ایران سال ها است که در حسرت ترسیم شخصیت امام حسین(ع) به سر می برد و تا کنون نتوانسته به شخصیت ایشان ادای دین کند.
فيلم
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، محمدرضا شرف الدین، رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، به عشق و علاقه ویژه مسلمانان به ویژه شیعیان نسبت به امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم عشق دوستداران آن حضرت،نسبت به ایشان به راحتی در قاب تصویر نمی گنجد و ترسیم آن در عرصه سینما بسیار دشوار و گاهی ناشدنی است.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون با تاکید بر این که فیلم سازی که می خواهد درباره سیدالشهداء(ع) فیلم بسازد سخت نیازمند پالایش روحی است،تصریح کرد: برای ساخت آثارمذهبی کارگردان باید تزکیه نفس داشته باشد و علاوه بر اطلاعات و آگاهی های دینی او باید به لحاظ درونی نیز بسیار به این موضوعات علاقه مند باشد تا بتواند فیلم موفق و تاثیر گذاری را خلق کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای عاطفی و معنوی واقعه عاشورا یادآور شد: این واقعه عظیم در هاله ای از نور و تقدس پیچیده شده و از چنان بار عاطفی و معنوی برخوردار است که فیلم سازبه راحتی نمی تواند به آن نزدیک شود.

شرف الدین ادامه داد: گرچه واقعه عاشورا در یک نیم روز اتفاق افتاد اما برای دوستداران امام حسین(ع) سراسر آن لحظه ها سرشار از زیبایی و راز است،به همین دلیل کارگردانی که می خواهد این لحظه های با عظمت را به تصویر بکشد باید عمق و عظمت آن را بشناسد.

تهیه کننده «فرزند صبح» با اظهار اینکه سینماگران ما در برابر واقعه عاشورا احساس ناتوانی می کنند، افزود: به همین دلیل است که با وجود علاقه فراوان فیلم سازان ما نسبت به این موضوع و به خصوص فرصتی که انقلاب در اختیار ما قرار داد هم چنان ما شاهد ساخت آثار بسیار محدودی در این زمینه هستیم که آن آثار هم غیر مستقیم به این واقعه پرداخته اند.

رییس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی را یکی از فیلم های موفقی دانست که تا کنون درباره عاشورا ساخته شده است.

شرف الدین یاد آور شد: درباره عاشورا و امام حسین(ع) فیلم ساختن مقتضیاتی دارد که فیلم ساز باید آگاهانه آنها را رعایت کند و گرنه نه تنها نمی تواند اثر تاثیرگذاری را خلق کند بلکه با اعتراض گسترده مخاطبانی روبرو می شود که نسبت به این موضوع حساسیت مضاعف دارند.

یادآوری می شود، سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه ،اردیبهشت سال آینده در مشهد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره نیز 28 اسفندماه سال جاری است./930/د102/س
ارسال نظرات